Title: Význam trikových filmů a vizuálních efektů ve filmové a výtvarné výchově
Other Titles: The importance of trick films and visual effects in film and art education
Authors: Veselá, Veronika
Advisor: Mašek Jan, PhDr. Ph.D.
Referee: Poláček Stanislav, MgA. Mgr.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38970
Keywords: vfx;vizuální efekty;spx;speciální efekty;animace;film;3d;2d;cgi
Keywords in different language: vfx;visual effects;sfx;special effects;animation;film;3d;2d;cgi
Abstract: Bakalářská práce se zabývá tématem vizuálních efektů, jejich použitím, rozděluje jejich jednotlivé techniky, typy a zároveň stručně popisuje jejich historii. Samostatná kapitola je věnována animaci, jejímu rozdělení, využití a propojení s vizuálními efekty. V poslední kapitole autorka navrhuje osm výukových situací, pomocí kterých, přibližuje žákům vznik trikových filmů - animační techniky, podstatu využití VFX, jejich druhy, vývoj a profese, které se jimi zabývají.
Abstract in different language: The bachelor thesis focuses on visual effects, their use, division of their individual techniques, types and also briefly describes their history. A separate chapter is devoted to animation, its division, usage and connection with visual effects. In last chapter the author suggests eight educational situations that are used to create trick films - animation techniques, usage of VFX, their types, development, and the professions that are connected to it.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Vesela.pdfPlný text práce1,3 MBAdobe PDFView/Open
Vesela_posudek_V_Masek.pdfPosudek vedoucího práce969,32 kBAdobe PDFView/Open
Vesela_posudek_O_Polacek.pdfPosudek oponenta práce838,68 kBAdobe PDFView/Open
scan_prubeh obhajoby_Vesela Veronika.pdfPrůběh obhajoby práce351,22 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38970

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.