Title: | Dítě s poruchami binokulárního vidění v mateřské škole |
Other Titles: | Child with binocular vision disorders in kindergarten |
Authors: | Frousová, Štěpánka |
Advisor: | Káňová Šárka, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39255 |
Keywords: | zrakové postižení;poruchy binokulárního vidění;institucionální podpora;denní stacionář;dítě v mateřské škole;reedukace zraku |
Keywords in different language: | visual impairment;binocular vision disorders;institutional support;day care center;child in kindergarten;reeducation of the vision |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá tématem zrakového postižení se zaměřením na poruchy binokulárního vidění. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou možné nápravy tohoto zrakového postižení u dětí v mateřské škole. V teoretické části práce jsou popsány pojmy týkající se poruch binokulárního vidění, na které navazuje výzkumné šetření. Data pro empirickou část byla nashromážděna provedením rozhovorů a jejich analýzy. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis deals with the topic of visual impairment focusing on binocular vision disorders. The aim of the work was to find out the possible corrections of this visual impairment of children in kindergarten. The theoretical part of the thesis describes the concepts of binocular vision disorders, which are followed by research. Data for the empirical part was gathered by conducting interviews and analyzing them. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Original Bakalarska prace Stepanka Frousova.pdf | Plný text práce | 386,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Frousova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 361,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Frousova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 853,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Frousova O020.pdf | Průběh obhajoby práce | 21,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39255
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.