Title: Marketing management vybrané neziskové organizace pro zajištění udržitelného rozvoje
Other Titles: Marketing management of a selected non-profit organization to ensure sustainable development
Authors: Křiváčková, Lucie
Advisor: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Referee: Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39301
Keywords: nezisková organizace;nadace;anketa;swot;tows;ife;efe;ie;qspm;marketingový plán;nadace terezy maxové dětem.
Keywords in different language: nonprofit organization;foundation;survey;swot;tows;ife;efe;ie;qspm;marketing plan;tereza maxová foundation for children.
Abstract: Předložená práce je zaměřena na marketing management vybrané neziskové organizace směřující k udržitelnému rozvoji. Cílem této práce bylo navrhnout opatření směřující k udržitelnosti, čehož bylo dosaženo pomocí účelného a efektivního marketingového plánu. Marketingový plán obsahuje analýzu současné situace, doplňující anketu, výzkumy dárcovství a další externí a interní faktory. Na základě těchto dat byla poté sestavena SWOT analýza, která prezentuje silné a slabé stránky organizace, ale také možné příležitosti a hrozby, kterým by mohla čelit. V rámci marketingového plánu byly stanoveny cíle a strategie směřující k udržitelnému rozvoji nadace. Na základě zvolené strategie byly sestaveny akční programy, které prezentují konkrétní aktivity, včetně jejich časového a nákladového vyjádření.
Abstract in different language: The presented work is focused on marketing management of a selected non-profit organization aimed at sustainable development. The aim of this work was to propose measures aimed for sustainability, which was achieved through an effective marketing plan. The marketing plan includes an analysis of the current situation, a supplementary poll, donation surveys and other external and internal factors. Based on this data, a SWOT analysis was then compiled, presenting the organization's strengths and weaknesses, as well as possible opportunities and threats it might face. Within the marketing plan, goals and strategies for sustainable foundation development have been set. Based on the chosen strategy, action programs were drawn up to present specific activities, including their time and cost statements.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace_Lucie_Krivackova.pdfPlný text práce2,57 MBAdobe PDFView/Open
Krivackova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce227,89 kBAdobe PDFView/Open
Krivackova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce168,27 kBAdobe PDFView/Open
Krivackova_Lucie_p.pdfPrůběh obhajoby práce88,79 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39301

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.