Title: Řízení CSR a jeho význam pro posílení konkurenceschopnosti podniku
Other Titles: CSR management and its importance for strengthening the competitiveness of the company
Authors: Bulíková, Kristýna
Advisor: Pavlák Miroslav, Ing. Ph.D.
Referee: Kutlák Jiří, Ing.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40059
Keywords: společenská odpovědnost firem;principy csr;stakeholders;konkurenceschopnost;konkurenční výhoda;plzeňský prazdroj.;heineken
Keywords in different language: corporate social responsibility;csr principles;stakeholders;competitiveness;competitive advantage;pilsner urquell;heineken
Abstract: Tato bakalářská práce je zaměřena na téma společenské odpovědnosti firem (CSR) a využití této metody jako konkurenční výhodu. První část práce vysvětluje a charakterizuje historii CSR, definice CSR a výhody spojené s CSR. Následně jsou podrobně vysvětleny pilíře CSR a využití CSR jako konkurenční strategii. Čtvrtá část je věnována společnostem Plzeňský Prazdroj a.s. a HEINEKEN N.V., kde jsou uvedeny základní informace o obou firmách, jejich finanční situace a vztah firmy k CSR neboli CSR aktivity, které firma činní. Pro zjištění současného stavu firmy je sestavena SWOT analýza pro oba podniky. Dále jsou zvýrazněné změny či vylepšení v oblasti CSR, kterých obě firmy dosáhli a rozděleny na základě jejího charakteru do třech pilířů - sociální, ekonomický a environmentální. Závěrem je komparace CSR aktivit mezi Plzeňským Prazdrojem a společností HEINEKEN a poskytnutí nových návrhů a opatření, kterých můžou firmy použít ve svůj prospěch.
Abstract in different language: This bachelor thesis is focused on the topic of corporate social responsibility (CSR) and the use of this method as a competitive advantage. The first part of the thesis explains and characterizes the history of CSR, the definition of CSR and the benefits associated with CSR. Subsequently, the pillars of CSR and the use of CSR as a competitive strategy are explained in detail. The fourth part is dedicated to the companies Pilsner Urquell and HEINEKEN. This part provides basic information about both companies, their financial situation and the company´s relationship to CSR or CSR activities the company provides. To determine the current state of the company, a SWOT analysis is compiled for both companies. Furthermore, changes or improvements in the field of CSR are highlighted, which both companies have achieved and those are divided on the basis of its character into three pillars - social, economic and environmental. The conclusion is a comparison of CSR activities between Pilsner Urquell and HEINEKEN and the provision of proposals and measures that companies can use to their advantage.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Bulikova Kristyna.pdfPlný text práce1,65 MBAdobe PDFView/Open
Bulikova_Krityna_v.pdf Pavlak vedouci.pdfPosudek vedoucího práce225,52 kBAdobe PDFView/Open
Bulikova_Kristyna_O.pdfPosudek oponenta práce226,22 kBAdobe PDFView/Open
Bulikova - prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce53,27 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40059

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.