Title: Předsudky středoškoláků a jejich důsledky pro sociální kapitál
Other Titles: Prejudices of high school students and their consequences for social capital
Authors: Tišlová, Lenka
Advisor: Kalvas František, PhDr. Mgr. Ph.D.
Referee: Jeřábek Hynek, Prof. PhDr. CSc.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40793
Keywords: předsudky;sociální kapitál;vazby;gymnázium a učiliště;žáci
Keywords in different language: prejudices;social capital;ties;gymnasium and vocational school;pupils
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá korelací předsudků žáků gymnázia a učiliště v jednom městě ČR. Práce se věnuje tomu, jak předsudky vůči opačné škole narušují jejich sociální kapitál. Výzkum je založen na propojení kvantitativního dotazníkového šetření a kvalitativních rozhovorů. Jinými slovy smíšený sběr dat. Z výsledných dat vyplývá, že předsudky napříč školami existují, ale počet vazeb není dobrým prediktorem pro měření předsudků.
Abstract in different language: This bachelor thesis examines the correlations of prejudices of gymnasium and vocational school students in one city in the Czech Republic. The thesis examines how prejudices face the other school threatening their social capital. The research is based on the connection of a quantitative questionnaire survey and qualitative interviews. In other words, mixed data collection. From the resulting data, it is clear that prejudices across school exist, but the number of social ties is not a good predictor of measuring prejudices.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Tislova_final_2020.pdfPlný text práce903,49 kBAdobe PDFView/Open
posudekVedouciho_Tislova.pdfPosudek vedoucího práce104,9 kBAdobe PDFView/Open
posudek_OP_Lenka Tislova_BP_2020_od H Jerabka.pdfPosudek oponenta práce97,31 kBAdobe PDFView/Open
Tislova.PDFPrůběh obhajoby práce217,41 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40793

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.