Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorŠevčík Miloš, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorŠťastná, Kristýna
dc.contributor.refereeBlahutková Daniela, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2020-9-2
dc.date.accessioned2020-11-10T00:33:09Z-
dc.date.available2020-6-23
dc.date.available2020-11-10T00:33:09Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-8-13
dc.identifier84929
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/40877
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se zabývám českým estetikem a profesorem Otakarem Hostinským. Snažím se přiblížit jeho obecnou i experimentální estetiku. Popisuji Hostinského názory na vztah mezi uměním a národností. V práci uvádím Hostinského odpovědi na otázky, jestli umění může být národní a jestli bychom to po něm vůbec měli vyžadovat. Dále se zaměřuji na Hostinského popis vztahu mezi uměním a společností. Proč je vlastně umění pro společnost důležité. Zaměřuji se i na Hostinského názor na estetickou výchovu a socializaci umění. Také se zabývám vývojem vkusu u dětí a tím, jak k tomu přispívá rodina a škola. Hlavním závěrem je, že estetické vnímání je součástí každodenního života. Každý den vlastně něco hodnotíme a říkáme, zda se nám to líbí či nikoli. Krása ale není univerzální, každý má svůj vkus a názor na to, co je krásné. Co se týče otázek o národnosti a umění, zde Hostinský říká, že umění národní být může, ale nutné to není. Pro společnost je umění jakýmsi způsobem relaxace a odpočinku, rozhodně neslouží jen k pobavení. Umění by tedy mělo být zpřístupněno všem. Vkus není člověku dán, každý si svůj vyvíjí v průběhu života. Je proto důležité, nechat děti vybrat to, co se jim líbí a co ne. Dětem by neměl být vnucován názor učitele ve škole, vrstevníků ani členů rodiny. Estetická výchova je důležitou součástí v oblasti pedagogiky.cs
dc.format33 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectestetická výchovacs
dc.subjectestetikacs
dc.subjectotakar hostinskýcs
dc.subjectuměnícs
dc.titleEstetická výchova v pojetí Otakara Hostinskéhocs
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focused on aesthetics and aesthetical education. I tried to describe opinions of Otakar Hostinský who was famous Czech professor and aesthetician. According to Otakar Hostinský, art is important for people, it can entertain them and it also helps them to relax. The aesthetics is not only an opinion if we like or dislike some artwork, it is also an important part of everyday life because we judge something every day. Aesthetics and art are connected and art is created for the purpose of aesthetics effect on a person. Otakar Hostinský also describes taste and beauty. Everyone has their own opinion on what is beautiful because beauty is not same for everyone. Hostinský said that taste is not given to people, it develops during life. We have to let the children decide what they like. Family and school play important role in child's aesthetics education. Hostinský's opinions on aesthetic education are still important in the field of pedagogy nowadays.en
dc.subject.translatedaesthetical educationen
dc.subject.translatedaestheticsen
dc.subject.translatedarten
dc.subject.translatedotakar hostinskýen
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP nova verze.pdfPlný text práce893,77 kBAdobe PDFView/Open
ved_Stastna_sevcik.docxPosudek vedoucího práce47,97 kBMicrosoft Word XMLView/Open
op_Stastna_blahutkova.docxPosudek oponenta práce50,51 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Stastna_obhajoba0001.pdfPrůběh obhajoby práce412,34 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40877

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.