Název: Srovnání vypravěčských dovedností žáků 4. a 5. ročníků základní školy
Další názvy: Comparison of narrative skills of pupils in 4th and 5th grade of elementary school
Autoři: Švehlová, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Suda Zdeněk, PhDr. CSc.
Oponent: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40895
Klíčová slova: funkční styl;slohový postup;slohový útvar;vypravování;slohové vyučování;vypravěčské dovednosti;slovní zásoba;slovesa;podstatná jména;citoslovce;frazeologismy;přímá řeč;přívlastky
Klíčová slova v dalším jazyce: functional style;stylistic procedure;stylistic formation;recital;stylistic teaching;narrative skills;vocabulary;verbs;nouns;interjections;phrases;direct speech;adjectives
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na úroveň vypravěčských dovedností žáků 4. a 5. tříd ZŠ a jejich následné srovnání. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů ze stylistiky, klasifikaci funkčních stylů a slohových postupů, dále slohovému vyučování a slohovým útvarům, které se žáci učí na 1. stupni ZŠ. Podrobněji se zaměřuje na slohový útvar vypravování, jeho znaky a samotný nácvik. Praktická část je zaměřena na analýzu dotazníkového šetření, která byla provedena na vzorku učitelů 4. a 5. ročníků na třech ZŠ v Plzni, na analýzu slohových prací, jejich srovnání a zjištění úrovně vypravěčských dovedností žáků 4. a 5. ročníků.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis is focused on the level of narrative skills of pupils of the 4th and 5th grades of primary schools and their subsequent comparison. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is devoted to the definition of basic concepts of stylistics, classification of functional styles and stylistic procedures, stylistic teaching and stylistic formations that pupils learn at primary school. It deals in more detail with the style of narration, its features and the actual training. The practical part is focused on the analysis of the questionnaire survey, which was carried out on a sample of teachers of the 4th and 5th grades at three elementary schools in Pilsen, the analysis of stylistic works, their comparison and finding the level of narrative skills of pupils of the 4th and 5th grades.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
B. Svehlova_diplomova prace.pdfPlný text práce2,36 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
svehlova_suda.pdfPosudek vedoucího práce58,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
svehlova_vejvodova.pdfPosudek oponenta práce41,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
svehlova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce97,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40895

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.