Název: | Srovnání vypravěčských dovedností žáků 4. a 5. ročníků základní školy |
Další názvy: | Comparison of narrative skills of pupils in 4th and 5th grade of elementary school |
Autoři: | Švehlová, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Suda Zdeněk, PhDr. CSc. |
Oponent: | Vejvodová Jana, PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40895 |
Klíčová slova: | funkční styl;slohový postup;slohový útvar;vypravování;slohové vyučování;vypravěčské dovednosti;slovní zásoba;slovesa;podstatná jména;citoslovce;frazeologismy;přímá řeč;přívlastky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | functional style;stylistic procedure;stylistic formation;recital;stylistic teaching;narrative skills;vocabulary;verbs;nouns;interjections;phrases;direct speech;adjectives |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na úroveň vypravěčských dovedností žáků 4. a 5. tříd ZŠ a jejich následné srovnání. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů ze stylistiky, klasifikaci funkčních stylů a slohových postupů, dále slohovému vyučování a slohovým útvarům, které se žáci učí na 1. stupni ZŠ. Podrobněji se zaměřuje na slohový útvar vypravování, jeho znaky a samotný nácvik. Praktická část je zaměřena na analýzu dotazníkového šetření, která byla provedena na vzorku učitelů 4. a 5. ročníků na třech ZŠ v Plzni, na analýzu slohových prací, jejich srovnání a zjištění úrovně vypravěčských dovedností žáků 4. a 5. ročníků. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis is focused on the level of narrative skills of pupils of the 4th and 5th grades of primary schools and their subsequent comparison. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is devoted to the definition of basic concepts of stylistics, classification of functional styles and stylistic procedures, stylistic teaching and stylistic formations that pupils learn at primary school. It deals in more detail with the style of narration, its features and the actual training. The practical part is focused on the analysis of the questionnaire survey, which was carried out on a sample of teachers of the 4th and 5th grades at three elementary schools in Pilsen, the analysis of stylistic works, their comparison and finding the level of narrative skills of pupils of the 4th and 5th grades. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
B. Svehlova_diplomova prace.pdf | Plný text práce | 2,36 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
svehlova_suda.pdf | Posudek vedoucího práce | 58,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
svehlova_vejvodova.pdf | Posudek oponenta práce | 41,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
svehlova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 97,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/40895
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.