Název: | Výuka angličtiny prostřednictvím hudby a písní |
Další názvy: | Teaching English through music and songs |
Autoři: | Krčmová, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Karpíšková Šárka, Mgr. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41304 |
Klíčová slova: | hudba;písně;výuka angličtiny;primární vzdělávání |
Klíčová slova v dalším jazyce: | music;songs;teaching english;primary education |
Abstrakt: | Diplomová práce se zaměřuje na využití hudby a písní ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Teoretická část vysvětluje význam hudby ve výuce angličtiny jako druhého jazyka a popisuje, jak pedagog může u žáků prostřednictvím písní rozvíjet konkrétní jazykové dovednosti s ohledem na specifika učení žáků mladšího školního věku. Práce se také zabývá souvislostmi mezi hudbou a jazykem, zároveň i specifickými odlišnostmi jazyka v písních. Pojednává o hudbě jako o motivaci k učení a zároveň jako o prostředku zlepšení vztahu žáků prvního stupně základní školy k anglickému jazyku. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum ve formě rozhovorů s pedagogy vyučujícími anglický jazyk na prvním stupni základní školy. Jeho cílem je nahlédnout do skutečného využití písní ve výuce a poskytnout obecný vhled do této problematiky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This paper deals with the use of music and songs in English language teaching in primary education. The topic is based on the assumption of songs being an effective way of teaching because of its attractiveness and capability of being memorized very easily. The thesis outlines the theoretical background and provides a brief outlook into the actual use of music and songs. In the theoretical background chapter, the connection between music, language and young learners is explained and reasons for implementing music in language teaching are clarified. Furthermore, this chapter provides possible ways of using songs as an effective educational tool for English language teaching in connection with young learners. The second part of the thesis describes qualitative analysis in the form of interviews with teachers. Finally, the results and commentaries are presented and hypotheses are verified or disproved. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DPKrcmova.pdf | Plný text práce | 897,8 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pos_ved_Karp_Krcmova.pdf | Posudek vedoucího práce | 808,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pos_opon_Reyn_Krcmova.pdf | Posudek oponenta práce | 106,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh_Krcmova.pdf | Průběh obhajoby práce | 396,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/41304
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.