Název: Výuka angličtiny prostřednictvím hudby a písní
Další názvy: Teaching English through music and songs
Autoři: Krčmová, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Karpíšková Šárka, Mgr.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41304
Klíčová slova: hudba;písně;výuka angličtiny;primární vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: music;songs;teaching english;primary education
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na využití hudby a písní ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Teoretická část vysvětluje význam hudby ve výuce angličtiny jako druhého jazyka a popisuje, jak pedagog může u žáků prostřednictvím písní rozvíjet konkrétní jazykové dovednosti s ohledem na specifika učení žáků mladšího školního věku. Práce se také zabývá souvislostmi mezi hudbou a jazykem, zároveň i specifickými odlišnostmi jazyka v písních. Pojednává o hudbě jako o motivaci k učení a zároveň jako o prostředku zlepšení vztahu žáků prvního stupně základní školy k anglickému jazyku. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum ve formě rozhovorů s pedagogy vyučujícími anglický jazyk na prvním stupni základní školy. Jeho cílem je nahlédnout do skutečného využití písní ve výuce a poskytnout obecný vhled do této problematiky.
Abstrakt v dalším jazyce: This paper deals with the use of music and songs in English language teaching in primary education. The topic is based on the assumption of songs being an effective way of teaching because of its attractiveness and capability of being memorized very easily. The thesis outlines the theoretical background and provides a brief outlook into the actual use of music and songs. In the theoretical background chapter, the connection between music, language and young learners is explained and reasons for implementing music in language teaching are clarified. Furthermore, this chapter provides possible ways of using songs as an effective educational tool for English language teaching in connection with young learners. The second part of the thesis describes qualitative analysis in the form of interviews with teachers. Finally, the results and commentaries are presented and hypotheses are verified or disproved.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DPKrcmova.pdfPlný text práce897,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos_ved_Karp_Krcmova.pdfPosudek vedoucího práce808,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos_opon_Reyn_Krcmova.pdfPosudek oponenta práce106,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh_Krcmova.pdfPrůběh obhajoby práce396,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41304

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.