Title: | Výuka angličtiny prostřednictvím hudby a písní |
Other Titles: | Teaching English through music and songs |
Authors: | Krčmová, Kristýna |
Advisor: | Karpíšková Šárka, Mgr. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41304 |
Keywords: | hudba;písně;výuka angličtiny;primární vzdělávání |
Keywords in different language: | music;songs;teaching english;primary education |
Abstract: | Diplomová práce se zaměřuje na využití hudby a písní ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Teoretická část vysvětluje význam hudby ve výuce angličtiny jako druhého jazyka a popisuje, jak pedagog může u žáků prostřednictvím písní rozvíjet konkrétní jazykové dovednosti s ohledem na specifika učení žáků mladšího školního věku. Práce se také zabývá souvislostmi mezi hudbou a jazykem, zároveň i specifickými odlišnostmi jazyka v písních. Pojednává o hudbě jako o motivaci k učení a zároveň jako o prostředku zlepšení vztahu žáků prvního stupně základní školy k anglickému jazyku. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum ve formě rozhovorů s pedagogy vyučujícími anglický jazyk na prvním stupni základní školy. Jeho cílem je nahlédnout do skutečného využití písní ve výuce a poskytnout obecný vhled do této problematiky. |
Abstract in different language: | This paper deals with the use of music and songs in English language teaching in primary education. The topic is based on the assumption of songs being an effective way of teaching because of its attractiveness and capability of being memorized very easily. The thesis outlines the theoretical background and provides a brief outlook into the actual use of music and songs. In the theoretical background chapter, the connection between music, language and young learners is explained and reasons for implementing music in language teaching are clarified. Furthermore, this chapter provides possible ways of using songs as an effective educational tool for English language teaching in connection with young learners. The second part of the thesis describes qualitative analysis in the form of interviews with teachers. Finally, the results and commentaries are presented and hypotheses are verified or disproved. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DPKrcmova.pdf | Plný text práce | 897,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_ved_Karp_Krcmova.pdf | Posudek vedoucího práce | 808,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pos_opon_Reyn_Krcmova.pdf | Posudek oponenta práce | 106,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh_Krcmova.pdf | Průběh obhajoby práce | 396,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/41304
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.