Název: | Modelování a řízení jízdních manévrů silničního vozidla |
Autoři: | Hrabačka, Martin |
Vedoucí práce/školitel: | Bulín Radek, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Byrtus Miroslav, Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41471 |
Klíčová slova: | dynamika;počítačové modelování;rovinný model silničního vozidla;formule student;řízení natočení volantu;řízení pohonu a brzdění |
Klíčová slova v dalším jazyce: | dynamics;computer modelling;planar model of road vehicle;formula sae;steering wheel control;drive and braking control |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá vývojem matematického modelu silničního vozidla, které je schopné rovinných jízdních manévrů. Jsou představeny tři různé matematické modely, dva z nich slouží k nastínění možných přístupů k modelování silničního vozidla. Nejkomplexnější model je dále rozšířen o algoritmy automatického řízení natočení volantu a řízení pohonu a brzdění. Výsledný matematický model je implementován v programovém prostředí MATLAB a nastaven dle parametrů a technické dokumentace studentské formule UWB04 týmu UWB Racing Pilsen. Následně je počítačový model otestován na virtuálním závodním okruhu a je provedena analýza výsledků s parametrickými studiemi. Vybrané výsledky jsou porovnány s daty získanými během reálné jízdy studentské formule po závodním okruhu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis deals with the development of a mathematical model of a road vehicle that is capable of planar driving maneuvers. Three different mathematickal models are presented, two of which show other possible approaches to road vehicle modelling. The most complex model is extended by automatic steering wheel control and automatic drive and braking control algorithms. The resulting mathematical model is implemented in the MATLAB computing environment and set according to the parameters and technical documentation of the student formula UWB04 of the UWB Racing Team Pilsen. Subsequently, the computer model is tested on a virtual racing circuit, results are analyzed and parametric studies are performed. Selected results are compared with data obtained from real student formula race circuit driving. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KME) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Martin_Hrabacka.pdf | Plný text práce | 2,19 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hrabacka_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 133,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hrabacka_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 49,79 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hrabacka_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 276,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/41471
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.