Title: Možnosti podnikání formou franchizingu
Other Titles: Business opportunities through franchising
Authors: Kotěšovec, Václav
Advisor: Králová, Lenka
Referee: Tlučhoř, Jan
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/4315
Keywords: franchising;franchisor;franchisant;master franchising;franchisingová smlouva;provozní příručka
Keywords in different language: franchising;franchisor;franchisant;master franchising;franchise contract;operation handbook
Abstract: Předložená práce je zaměřena na celkový popis franchisingu a možností jeho využití v podnikání. Rozvoj tohoto obchodního stylu je celosvětově velmi intenzivní a podnikání formou franchisingu se rychle rozšiřuje i v České republice. První část bakalářské práce je věnována popisu základního fungování franchisingu, definicím pojmů a teorii z oblasti franchisingu. V praktické části je představen český franchisingový řetězec Švejk restaurant. Popsány jsou základní myšlenky a pravidla fungování tohoto konceptu včetně zhodnocení stávající provozní příručky. V závěrečné části jsou představeny návrhy na možnost rozšíření značky Švejk restaurant na ruský trh, návrh pro vylepšení kontrolních mechanismů při prověřování stávajících provozoven a několik návrhů v rámci marketingového mixu.
Abstract in different language: This work deals with the overall describtion of franchising and opportunities how to use it in business. The development of this business is very intensive in all the world and the enterprising in the form of franchising spreads very quickly in the Czech Republik, too. The first part of my bachelor thesis focuses on the describtion of the basic functions of franchising, definitions of words and expressions and the theory of franchising. In the practical part, there is an introduction to the Czech franchising chain of Švejk restaurant. You can find the describtion of basic thougts and function rules of this concept, including the evaluation of the common operation handbook.In the last part, there are introduced some suggestions of possibilities to spread the trademark Švejk restaurant to the Russian market,a few proposals how to improve the control mechanisms while the common premises are prooved and as well as some ideas in a marketing mix.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace Kotesovec.pdfPlný text práce6,57 MBAdobe PDFView/Open
Kotesovec v.pdfPosudek vedoucího práce273,9 kBAdobe PDFView/Open
Kotesovec o.pdfPosudek oponenta práce293,42 kBAdobe PDFView/Open
Kotesovec ob.pdfPrůběh obhajoby práce236,1 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/4315

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.