Název: Sledování výskytu patologických pohybových vzorů u dětí mladšího školního věku
Další názvy: Monitoring the occurrence of pathological movement patterns in children of younger school-age
Autoři: Heřmanová, Anna
Vedoucí práce/školitel: Červený Gustav, Mgr.
Oponent: Ryba Lukáš, Mgr.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44257
Klíčová slova: patologické pohybové vzory;vadné držení těla;posturální funkce;děti
Klíčová slova v dalším jazyce: pathological movement patterns;wrong body posture;posture function;children
Abstrakt: Tato bakalářská práce zaměřená na sledování patologických pohybových vzorů u dětí mladšího školního věku, která byla zvolena z důvodu nedostatečného prozkoumání této oblasti. Děti již v mladším školním věku mohou být ovlivněny sportem, nebo neaktivitou ve svém volném čase. Sledovaný soubor tvoří dvě skupiny 20 dětí ve věku 7 - 8 let s rozdílem sportovní minulosti. Cílem bylo hodnocení zadaných úkolů za účelem porovnání pohybového projevu těchto skupin. Pohyby byly natočeny a následně vyhodnoceny se zaměřením na patologické pohyby převážně v oblasti dolních končetin. Sledování bylo doplněno dotazníkem zabývající se pohybovou aktivitou a zdravotním stavem dítěte, se zaměřením na psychomotorický vývoj a prodělané úrazy. Z pohybové aktivity nás zajímala délka věnování se sportu, druhu sportu a četnosti tréninkových jednotek za týden. Výsledky naznačují, že se mezi skupinami především liší kvalita posturálních funkcí a kvalita porozumění zadání.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis focused on monitoring pathological movement patterns in elementary school aged children which was chosen due to insufficient research in this area. Children at a elementary school age can be affected by sports or inactivity in their free time. The subject of research consists of two groups of 20 children in 7 - 8 years with a difference in sports history. The objective was to evaluate the tasks performed in order to compare the movement of these groups. The movements were recorded and subsequently evaluated with a focus on pathological movements, mainly in the lower limbs. The monitoring was supplemented by a questionnaire dealing with the child's physical activity and health status, focusing on psychomotor development and injuries. From physical activity we were interested in the length of sports, the type of sport and the frequency of training units per week. The results suggest that the quality of postural functions and the quality of understanding of the assignment is different between the groups.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hermanova_Anna_FYT_BP.pdfPlný text práce1,64 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hermanova - posudek OP.pdfPosudek oponenta práce500,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hermanova - posudek VP.pdfPosudek vedoucího práce299,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hermanova.pdfPrůběh obhajoby práce374,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44257

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.