Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Šafková, Lucie | |
dc.contributor.referee | Holeček Václav, PhDr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2021-9-3 | |
dc.date.accessioned | 2021-09-06T22:15:26Z | - |
dc.date.available | 2020-6-11 | |
dc.date.available | 2021-09-06T22:15:26Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-6-30 | |
dc.identifier | 84459 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/45113 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je problematika komunikace mezi učitelem, rodičem a dítětem. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá definicí komunikace, popisuje její druhy a chyby jichž se dopouštíme jak ve vztahu učitel - rodič, tak i ve vztahu učitel - žák. V této části také uvádíme znaky správné a efektivní komunikace. V praktické části se věnujeme výzkumu, který byl proveden dotazníkovou metodou v jedné mateřské škole. Cílem bylo zjistit, do jaké míry učitelky v této mateřské škole v komunikaci chybují. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů a krátkého slovního hodnocení. | cs |
dc.format | 65 s. (71 068 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | komunikace | cs |
dc.subject | mateřská škola | cs |
dc.subject | učitel | cs |
dc.subject | rodiče | cs |
dc.subject | dítě | cs |
dc.subject | rodina | cs |
dc.title | Komunikační dovednosti učitele v MŠ | cs |
dc.title.alternative | Communication skills of a kindergarten teacher | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Předškolní a mimoškolní pedagogika | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The topic of this Bachelor Thesis is the issue of communication between teacher, parent and child. It is divided into two parts. The theoretical one deals with the definition of communication, describes its types and its mistakes, which we make both in the teacher - parent relationship and also in the teacher - student relationship. In this part we also present the signs of correct and effective communication. The practical part is focused on research, which was conducted by using the questionnaire method in a kindergarten. The aim of this was to find out the extent to which the teachers in this kindergarten make mistakes in communication. The results are processed using graphs and a short verbal evaluation. | en |
dc.subject.translated | communication | en |
dc.subject.translated | kindergarten | en |
dc.subject.translated | teacher | en |
dc.subject.translated | parents | en |
dc.subject.translated | child | en |
dc.subject.translated | family | en |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP Safkova.pdf | Plný text práce | 1,17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Safkova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 709,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Safkova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 906,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Safkova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 222,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/45113
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.