Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
dc.contributor.authorKunášek, Daniel
dc.contributor.refereeMiňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
dc.date.accepted2021-9-3
dc.date.accessioned2021-09-06T22:15:41Z-
dc.date.available2020-12-7
dc.date.available2021-09-06T22:15:41Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-6-17
dc.identifier87089
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/45124
dc.description.abstractPráce se zabývá holistickým přístupem k člověku, zejména pak přístupem Komenského k úplnému lidství, a relevantností některých z jeho myšlenek, které mohou vést k obohacení i dnešní výchovy. Poskytuje výčet Komenského antropologie, která má za cíl vést člověka k úplnosti a dosahovat tak úplného lidství. Officina humanitatis (dílna lidskosti), škola, je místem, kde má být člověk vedený a formovaný k oné úplnosti. Komenského myšlenky jsou porovnávány s vybranými mysliteli a způsoby vzdělávání. Hodnoty, které přináší již Komenský, ale vidíme je explicitně u pozdějších autorů, jsou například lidská svoboda, seberozvoj a seberealizace člověka, naplňování vlastního bytí, spolubytí či svébytnost. Vybrané současné systémy, jimiž jsou waldorfské školy, montessoriovská pedagogika a církevní školy, jsou v práci zařazeny z důvodu jejich práce s transcendentnem v edukaci. Práce ukazuje, že celá humanizace a demokratizace školství může být obohacena Komenského teleologickou antropologií.cs
dc.format46 s. (90 000 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectvýchova k lidstvícs
dc.subjectsoučasná výchovacs
dc.subjectantroposofiecs
dc.subjectantropologiecs
dc.subjecthumanistická psychologiecs
dc.subjecthumanizacecs
dc.subjectpedocentrismuscs
dc.subjectvýchova k hodnotámcs
dc.subjectdílna lidskostics
dc.subjectwaldorfské školycs
dc.subjectcírkevní školycs
dc.subjectmontessorics
dc.titleCesta k úplnému lidství ve vzdělávánícs
dc.title.alternativeThe concept of holistic humanity in the educationen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe work is focused on a holistic approach to man, especially Comenius's approach to full humanity and the relevance of some of his ideas, which can lead to the enrichment of today's education. It provides a list of Comenius' anthropology, which aims to lead man to completeness and thus achieve complete humanity. Officina humanitatis (workshop of humanity), a school, is the place where man is to be led, shaped, and educated to full humanity. Comenius's ideas are compared with selected thinkers and education systems. The values and thoughts that Comenius already brought, but we see it explicitly in later authors, are, for example, human freedom, self-development, and self-realization of man, fulfillment of one's own being, coexistence, or originality. Selected current education systems, such as Waldorf schools, Montessori pedagogy, and church schools, are included in the work due to their work with the transcendent in education. This graduate thesis demonstrates that the whole humanization and democratization of education may be enriched by Comenius' teleological anthropology.en
dc.subject.translatededucation for humanityen
dc.subject.translatedcontemporary educationen
dc.subject.translatedanthroposophyen
dc.subject.translatedanthropologyen
dc.subject.translatedhumanistic psychologyen
dc.subject.translatedhumanizationen
dc.subject.translatedpedocentrismen
dc.subject.translatededucation for valuesen
dc.subject.translatedworkshop of humanityen
dc.subject.translatedchurch schoolen
dc.subject.translatedmontessori educationen
dc.subject.translatedwaldorf educationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kunasek-Daniel_DP.pdfPlný text práce822,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kunasek_oponent.pdfPosudek oponenta práce781,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kunasek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce617,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kunasek_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce197,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45124

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.