Název: Online nakupování potravin na českém trhu
Další názvy: Online food shopping on the Czech market
Autoři: Bláhová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
Oponent: Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47453
Klíčová slova: strategie;strategická analýza;komparace;pestle analýza;porterova analýza pěti sil;marketingový mix;4p;finanční analýza;swot analýza
Klíčová slova v dalším jazyce: strategy;strategic analysis;comparison;pestle analysis;porter's five forces analysis;marketing mix;4p;financial analysis;swot analysis
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou online prodeje potravin na českém trhu. Práce pomocí strategické analýzy porovnává dva významné představitele tohoto trhu, Rohlík.cz a Košík.cz. První část práce určuje teoretická východiska pro strategickou analýzu a e-commerce a zkoumá aktuální trendy v online nakupování a v online nakupování potravin. Druhou část práce představuje strategická analýza Rohlík.cz a Košík.cz. Nejprve je prostřednictvím PESTLE analýzy popsáno makroprostředí a následně je pomocí Porterovy analýzy pěti sil hodnoceno mezoprostředí zkoumaných společností. K analýze vnitřního prostředí byl využit marketingový mix a finanční analýza. Z těchto analýz poté vychází SWOT analýza, která hodnotí silné a slabé stránky podniků a jejich příležitosti i hrozby. Na závěr jsou uvedena doporučení, kterými by jednotlivé společnosti mohly zlepšit své služby.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis examines the topic Online Food Shopping on the Czech Market. The thesis compares two representatives of this market, Rohlík.cz and Košík.cz, using strategic analyses. The first part of the thesis determines the theoretical basis for strategic analysis and e-commerce and examines current trends in online shopping and online food shopping. The second part is a strategic analysis of Rohlík.cz and Košík.cz. There is described the macro environment by PESTLE analysis, and then there is described meso environment of the companies is evaluated by Porter's five forces analysis. To analyse the internal environment there were used the marketing mix and financial analysis. Based on these analyses, there was performed a SWOT analysis, which shows the strengths and weaknesses of companies and their opportunities and threats. Finally, there are suggested recommendations to improve their services.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Blahova_Lucie.pdfPlný text práce1,48 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Blahova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce128,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Blahova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce128,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Blahovaob.pdfPrůběh obhajoby práce43,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47453

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.