Title: E-shopy se sportovní výživou a jejich online marketingové aktivity
Other Titles: E-shops with sports nutrition and their online marketing activities
Authors: Havlová, Barbora
Advisor: Kunešová Hana, Ing. Ph.D.
Referee: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47537
Keywords: online marketing;online marketingová komunikace;sociální sítě;e-commerce;kulturistika.com;aktin.
Keywords in different language: online marketing;online marketing communication;social networks;e-commerce;kulturistika.com;aktin.
Abstract: Cílem diplomové práce je zhodnotit online marketingovou komunikaci vybraných e-shopů se sportovní výživou a na základě zjištěných poznatků formulovat doporučení pro budoucí praxi. Pro zpracování práce byly zvoleny e-shopy/magazíny Kulturistika.com a Aktin. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy marketingu, elektronického obchodování, komunikace na internetu a sociálních sítích. Empirická část se zabývá analýzou a komparací online komunikace e-shopů Kulturistika.com a Aktin. Z výsledků analýzy je patrné, že oba obchody využívají prvky komunikačního mixu na internetu velmi slušným způsobem. Kombinují různé nástroje a tím dosahují dobrých výsledků. Navržená doporučení se týkají zejména drobných úprav webových stránek, zejména v rychlosti jejich načítání a optimalizace, dále bylo doporučeno zaměřit se na komunikaci na sociálních sítích, které jsou v současné době velkým fenoménem.
Abstract in different language: The aim of the master's Thesis is to evaluate the online marketing communication of selected sports nutrition e-shops and on the basis of the findings to formulate recommendations for the future practice. E-shops / magazines Kulturistika.com and Aktin were chosen for the Thesis. The theoretical part clarifies the basic concepts of marketing, e-commerce, communication on the Internet and social networks. The empirical part deals with the analysis and comparison of the online communication of e-shops Kulturistika.com and Aktin. The results of the analysis show that both e-shops are using tools of the communication mix on the Internet very well. They combine different tools and thus achieve good results. The proposed recommendations relate mainly minor modifications of websites, especially in the speed of their loading and optimization. It was also recommended to focus on communication on social networks, which are currently a big phenomenon.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Havlova Barbora DP.pdfPlný text práce2,19 MBAdobe PDFView/Open
Havlova_Barbora_v.pdfPosudek vedoucího práce127,23 kBAdobe PDFView/Open
Havlova_Barbora_o.pdfPosudek oponenta práce121,09 kBAdobe PDFView/Open
havlovaob.pdfPrůběh obhajoby práce44,78 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47537

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.