Název: Regionální potravina z pohledu spotřebitele v Plzeňském kraji
Další názvy: Consumer Perception of Regional Food in Pilsen Region
Autoři: Bártová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Oponent: Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47963
Klíčová slova: spotřebitel;povědomí;regionální potraviny;značky kvality potravin;regionální potravina;plzeňský kraj
Klíčová slova v dalším jazyce: consumer;awareness;regional food;marketing;food quality labels;pilsen region
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměřuje na vnímání a znalost spotřebitelů v oblasti regionálních potravin s ohledem na značku kvality potravin "Regionální potravina". Cílem práce bylo zjistit, jaké je povědomí spotřebitelů o této značce na dvou vybraných akcích v Plzeňském kraji. Na základě porovnání a vyhodnocení výsledků z obou akcí byla představena návrhová opatření, jakými by bylo možné povědomí spotřebitelů v daném kraji zvýšit či zlepšit. Pro naplnění stanoveného cíle se v rámci praktické části realizoval kvantitativní výzkum za použití metody dotazníkového šetření. Osobní dotazování spotřebitelů se uskutečnilo na akci Farmářské trhy v Plzni a Slavnosti jablek v Nebílovech. Z hlavních zjištění výzkumu plyne, že většina respondentů na obou akcích znala značku "Regionální potravina", ovšem pouze malá část z nich si ji byla schopna spojit s konkrétním oceněným výrobkem. Návrhová opatření mohou pozitivně ovlivnit konzumní myšlení či chování spotřebitelů a přispět k jejich vyšší informovanosti na poli značek kvality potravin.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis is focused on the perception and awareness of consumers in the area of regional food with regard to food quality label "Regionální potravina". The aim of this work was to analyse the level of consumer awareness of this issue at two selected events in the Pilsen region. Based on the comparison and evaluation of the results of both events, recommended proposals were presented on, how can be awareness of consumers in Pilsen region increased or improved. In order to fulfill the set goal, quantitative research was carried out within the practical part for the use of questionnaire survey method. Personal questioning of consumers took place at the events "Farmářské trhy v Plzni" and "Slavnosti jablek v Nebílovech". The main findings of the research show that most respondents at both events knew the food quality mark "Regionální potravina", but only a small part of them was able to give an example of particular labeled product. The recommended proposals can positively influence the consumer mindset or behavior and contribute to higher awareness in the field of food quality marks.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Bartova.pdfPlný text práce1,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bartova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce97,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bartova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce221,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47963

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.