Název: Bez obalu - alternativní chování spotřebitele mimo dosah statistických šetření
Další názvy: Zero waste - alternative consumer behavior beyond statistical surveys
Autoři: Halamová, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Tesařová Vendula, Ing. Ph.D.
Oponent: Číž Josef, Dipl. Ing.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48048
Klíčová slova: bez obalu;zero waste;nakupování;logistika;obal;bezobalové nakupování;bezobalové prodejny;bez odpadu;spotřebitel;chování spotřebitele
Klíčová slova v dalším jazyce: unpacked;zero waste;shopping;logistics;packaging;unpacked shopping;unpacked stores;zero waste;costumer;consumer behavior
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou chování spotřebitele na bezobalovém trhu. Hlavním cílem práce je charakterizovat možnost bezobalového nakupování, analyzovat sortiment jednotlivých prodejen v Plzni a navrhnout bezobalovým prodejnám doporučení pro zvýšení povědomí u potenciálních zákazníků. Pro splnění těchto cílů bylo zapotřebí identifikovat faktory motivující a demotivující spotřebitele k bezobalové formě nákupu, dále identifikovat fakta, která motivují majitele bezobalových prodejen. K získání patřičných dat byl vytvořen dotazník v elektronické podobě pro spotřebitele a zvolen kvalitativní výzkum pro majitele bezobalových obchodů. Na základě získaných dat bylo formulováno několik doporučení pro bezobalové prodejny, které by vedly k získání lepší informovanosti o problematice, zvýšila by se poptávka po zboží bez obalu a přinesla by nové zákazníky obchodům, které se řídí filozofií Zero Waste.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with the issue of consumer behavior on the non-packaging market. The main aim of this work is to characterize the possibility of unpackaged shopping, analyze the range of individual stores in Pilsen and propose for unpackaged stores recommendations for raising awareness among potential customers. In order to meet the aims, it was necessary to identify factors motivating and demotivating consumers to unpackaged form of purchase, as well as to identify facts that motivate owners of unpackaged stores. To obtain the appropriate data, a questionnaire was created in electronic form for consumers and qualitative research was selected for owners of non-packaging stores. Based on the obtained data, several recommendations were formulated for non-packaging stores, which would lead to better information on the issue, expanded the demand for unpackaged goods and bring new customers to stores that follow the philosophy of Zero Waste.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Halamova_K18B0105P.pdfPlný text práce3,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Halamova_VP.pdfPosudek vedoucího práce225,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Halamova_OP.pdfPosudek oponenta práce197,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48048

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.