Název: | Projevy emocí v kresbě dětí předškolního věku |
Další názvy: | Emotional Expression in Drawings of Children in Early Childhood |
Autoři: | Kodetová, Tereza |
Vedoucí práce/školitel: | Kučera Dalibor, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48123 |
Klíčová slova: | emoce;dětská kresba;projevy emocí v dětské kresbě |
Klíčová slova v dalším jazyce: | emotions;children's drawing;expressions of emotions in children's drawing |
Abstrakt: | Bakalářská práce pojednává o projevech emocí v dětské kresbě. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřuje na skupinu vývojové psychologie dětí do šesti let. Konkrétní podkapitoly: Emoce, vývoj emocí, kognitivní vývoj, vývoj jemné a hrubé motoriky a v neposlední řadě na vývoj dětské kresby dětí do šesti let. Druhá část práce je zaměřena na kvantitativní výzkum. V kvalitativním výzkumu byl konkrétní popis výzkumného souboru za pomocí kazuistiky a popisu dětských kreseb. Kvantitativní výzkum se zaměřil na porovnávání souvislostí a četností, konkrétně v oblasti - smutku, radosti a neutrálního stavu. Porovnávání výsledků kreseb bylo ve velikosti kresby, nejčastější používání barev a výskytu plnosti čáry. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The Bachelor thesis deals with the manifestations of emotions in children's drawing. The work is divided into two parts. In the theoretical part, it focuses on the group of developmental psychology of children under six years of age. Specific subchapters: Emotions, development of emotions, cognitive development, development of fine and gross motor skills and, last but not least, the development of children's drawing of children under six years of age. The second part of the thesis is focused on qualitative and quantitative research. In the qualitative research there was a specific description of the research set using a case report and a description of children's drawings. That is, a description of what level the drawing of the child is at. Quantitative research has focused on comparing and evaluating the results of the data if a child is experiencing sadness, joy, or a neutral state. Comparing the results of drawings was in the location of the drawing, the size of the drawing, the most common use of colors, and the occurrence of line fullness. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP- Projevy-emoci-v-detske-kresbe-deti-predskolnjiho-veku- Kodetova.pdf | Plný text práce | 919,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kodetova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 347,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kodetova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 228,49 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kodetova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 169,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48123
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.