Název: Regionální potraviny a jejich podíl na prodeji v regionu Šumava
Další názvy: Regional foods and their share in sales in the Šumava region
Autoři: Divišová, Ludmila
Vedoucí práce/školitel: Dokoupil Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Oponent: Preis Jiří, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48318
Klíčová slova: regionální potraviny;šumava;farmáři
Klíčová slova v dalším jazyce: regional foods;šumava;farmers
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá regionálními potravinami, které jsou produkovány na území regionu Šumava. V teoretické části postupně rozebírá pojem "regionální potravina", jak jsou regionální potraviny vnímány a charakterizovány. Dále jakými možnými způsoby prodeje lze regionální potraviny distribuovat. Zmíněny jsou i certifikace a značky na území regionu Šumavy, jejich popis, kritéria a jejich šumavští držitelé. Část je věnována i regionálním potravinám na německé a rakouské straně Šumavy. Praktická část je tvořena výsledky z dotazníkového šetření provedeného mezi šumavskými výrobci potravin v průběhu roku 2021. Šetření se zaměřovalo na samotné producenty, jejich produkty, způsoby prodeje, držitelství značek, velikost podniků dle počtu zaměstnanců, původ surovin, dovoz potravin a zájem o produkty ze strany spotřebitelů.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with regional foods that are produced in the Šumava region. The theoretical part gradually analyses the term "regional food", how regional foods are perceived and characterised. Furthermore, which possible methods of sales can be used to distribute regional foods. Mentioned are also certifications and brands in the Šumava region, their description, criteria and their Šumava's holders. The part is also applied to regional food on the German and Austrian side of the Šumava. The practical part consists of the results of the questionnaire research accomplished among Šumava foods producers during year 2021. The research focused on the producers themselves, their products, methods of sales, brand ownership, size of companies by number of employees, source of ingredients, foods imports and interest in products from consumers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace.pdfPlný text práce1,76 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP Divisova OP.pdfPosudek oponenta práce124,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP Divisova VP.pdfPosudek vedoucího práce400,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48318

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.