Název: | Inovace elektroniky modelového kolejiště |
Další názvy: | Innovation of model rail electronics |
Autoři: | Albrecht, Patrik |
Vedoucí práce/školitel: | Kosturik Kamil, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Weissar Petr, Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48351 |
Klíčová slova: | modelové kolejiště tt;detekce obsazenosti kolejových úseků;měření procházejícího proudu;dcc;přestavník;mechanika přestavníku;mikro servopohon;výhybka;točna;can;programování v jazyce c;komunikační protokol |
Klíčová slova v dalším jazyce: | tt model railway track;track section occupancy detection;current flow measurement;dcc;railroad switches;railroad switches mechanics;micro servo drive;railload switch;turntable;can;programming in c language;communication protocol |
Abstrakt: | Hlavní náplní této diplomové práce je inovace řídící elektroniky modelového kolejiště. Rozebrán je současný stav řídící elektroniky na modelovém kolejišti a také jsou zanalyzovány nově navržené řídící jednotky. Inovována je řídící jednotka kolejových úseků, která zastává funkci zesilovače DCC signálu do kolejnic a detekci obsazenosti kolejových úseků, a řídící jednotka přestavníků, která obstarává manipulaci s výhybkami. Tyto jednotky jsou naprogramovány, tak aby splňovaly požadavky při komunikaci s nadřazeným systémem po sběrnici CAN a plnily svou funkci. Také je důkladně zdokumentován komunikační protokol pro řídící jednotku kolejových úseků, řídící jednotku přestavníků, ale i pro řídící jednotku točny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The main content of this diploma thesis is the innovation of the controlling electronics of the model railway track. The current state of the controlling electronics on the model track and the newly designed control units are analyzed. The track section control unit, which acts as a DCC signal amplifier to the rails and track section occupancy detection, is innovated. The control unit of the electric switch mechanism, which manipulates with the railroad switches, is also innovated. These units are programmed to meet the requirements for communication with the superior system via the CAN bus and fulfil their function. The communication protocol for the track section control unit, the railroad switches mechanism control unit, and the turntable control unit is thoroughly documented. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KEI) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Albrecht_Inovace_model_kolej_final.pdf | Plný text práce | 2,47 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 48,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 49,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 34,11 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
DP_Albrecht_Inovace_model_kolej_prilohy.zip | VŠKP - příloha | 1,57 MB | ZIP | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48351
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.