Title: | Inovace elektroniky modelového kolejiště |
Other Titles: | Innovation of model rail electronics |
Authors: | Albrecht, Patrik |
Advisor: | Kosturik Kamil, Ing. Ph.D. |
Referee: | Weissar Petr, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48351 |
Keywords: | modelové kolejiště tt;detekce obsazenosti kolejových úseků;měření procházejícího proudu;dcc;přestavník;mechanika přestavníku;mikro servopohon;výhybka;točna;can;programování v jazyce c;komunikační protokol |
Keywords in different language: | tt model railway track;track section occupancy detection;current flow measurement;dcc;railroad switches;railroad switches mechanics;micro servo drive;railload switch;turntable;can;programming in c language;communication protocol |
Abstract: | Hlavní náplní této diplomové práce je inovace řídící elektroniky modelového kolejiště. Rozebrán je současný stav řídící elektroniky na modelovém kolejišti a také jsou zanalyzovány nově navržené řídící jednotky. Inovována je řídící jednotka kolejových úseků, která zastává funkci zesilovače DCC signálu do kolejnic a detekci obsazenosti kolejových úseků, a řídící jednotka přestavníků, která obstarává manipulaci s výhybkami. Tyto jednotky jsou naprogramovány, tak aby splňovaly požadavky při komunikaci s nadřazeným systémem po sběrnici CAN a plnily svou funkci. Také je důkladně zdokumentován komunikační protokol pro řídící jednotku kolejových úseků, řídící jednotku přestavníků, ale i pro řídící jednotku točny. |
Abstract in different language: | The main content of this diploma thesis is the innovation of the controlling electronics of the model railway track. The current state of the controlling electronics on the model track and the newly designed control units are analyzed. The track section control unit, which acts as a DCC signal amplifier to the rails and track section occupancy detection, is innovated. The control unit of the electric switch mechanism, which manipulates with the railroad switches, is also innovated. These units are programmed to meet the requirements for communication with the superior system via the CAN bus and fulfil their function. The communication protocol for the track section control unit, the railroad switches mechanism control unit, and the turntable control unit is thoroughly documented. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KEI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Albrecht_Inovace_model_kolej_final.pdf | Plný text práce | 2,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 48,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 49,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 34,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
DP_Albrecht_Inovace_model_kolej_prilohy.zip | VŠKP - příloha | 1,57 MB | ZIP | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48351
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.