Title: Udržitelný přístup v praxi
Other Titles: Sustainable approach in practice
Authors: Hosnedlová, Petra
Advisor: Taušl Procházková Petra, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Vacek Jiří, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48487
Keywords: udržitelný rozvoj;pivo;společenská odpovědnost firem;pivní obal
Keywords in different language: sustainable development;beer;corporate social responsibility;beer packages
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá udržitelným přístupem společnosti Plzeňský Prazdroj. Cílem diplomové práce je zmapování problematiky udržitelného rozvoje v daném podniku, analýza vybrané oblasti udržitelnosti v pivovarnictví a zhodnocení přístupu spotřebitelů k pivním obalům. Dílčím cílem práce je posouzení angažovanosti konkurence v porovnání s přístupem dané společnosti. První část práce zahrnuje vymezení udržitelného přístupu, pilířů udržitelnosti, cílů udržitelného rozvoje a společenské odpovědnosti firem. Na úvodní část navazuje analýza zvolených oblastí dané společnosti a posouzení angažovanosti konkurence. Těžištěm práce je zhodnocení spotřebitelských preferencí vztahujících se k pivním obalům. Pro výzkum je využito empirické dotazníkové šetření, jehož výsledky jsou zpracovány pomocí výzkumných otázek a hypotéz.
Abstract in different language: This Master thesis deals with sustainable development of the company Plzeňský Prazdroj. The aim of this thesis is to map problematic of the sustainable development, analyses of the selected areas of sustainability in the breweries industry and evaluation of customer approach to beer packages. The partial aim of this theses is to assess the involvement of competitors in comparison with the approach of the given company. The introductory part of the theses includes the definition of a sustainability, sustainability pillars, sustainable development goals and corporate social responsibility. The introductory part is followed by an analysis of selected areas of the given company and assessment of the involvement of competitors. The focus of the thesis is the evaluation of customer preferences related to the beer packages. Empirical research is made by questionnaire survey, whose results are evaluated by research questions and hypotheses.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace - Hosnedlova.pdfPlný text práce2,63 MBAdobe PDFView/Open
hosnedlova_petra_v.pdfPosudek vedoucího práce127,73 kBAdobe PDFView/Open
Hosnedlova_Petra_o.pdfPosudek oponenta práce229,8 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48487

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.