Název: Možnosti rehabilitace u dětí s poruchou autistického spektra
Další názvy: Possibilities of rehabilitation for children with autism spectrum disorder
Autoři: Zahálková, Michaela
Vedoucí práce/školitel: Hereitová Iva, Mgr.
Oponent: Mistrová Eliška, MUDr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48669
Klíčová slova: porucha autistického spektra;rehabilitace;děti
Klíčová slova v dalším jazyce: autism spectrum disorder;rehabilitation;children
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá dětmi s poruchami autistického spektra a jejich možnostmi v rehabilitačním prostředí. Práce je napsána formou literární rešerše. Cílem této práce je zmapovat možnosti rehabilitace u dětí s poruchou autistického spektra a nastínit, zda je možné pomocí zvolených intervencí ovlivnit příznaky, které se úzce pojí s danou diagnózou. Bylo zkoumáno 9 prací, které byly publikovány v letech 2016-2021 a získané z databází Pubmed, Web of Science a Google Scholar. Tyto práce byly pečlivě vybrány a podrobeny analýze. Proces výběru studií shrnuje vývojový diagram systematického procesu. Výsledky literární rešerše ukázaly, že existuje poměrně hojné množství intervencí pro dětí s poruchami autistického spektra z rehabilitačního prostředí, které jsou navíc využitelné k ovlivnění sociálních, motorických dovedností a kognitivních funkcí.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with children with autism spectrum disorders and their possibilities in a rehabilitation setting. The thesis is written in the form of a literary research. The aim of this thesis is to map out the rehabilitation options for children with autism spectrum disorder and to outline whether it is possible, through the chosen interventions, to influence the symptoms closely associated with the diagnosis. Nine papers published between 2016 and 2021 were reviewed and retrieved from Pubmed, Web of Science and Google Scholar databases. These papers were carefully selected and subjected to analysis. The process of study selection is summarized in the systematic flow chart. The results of the literature research showed that there is a relatively abundant number of interventions for children with autism spectrum disorders from rehabilitation settings, which are additionally useful to influence social, motor skills and cognitive functions.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Zahalkova_Michaela_FYT_BP.pdfPlný text práce668,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
1_BP_VP_Zahalkova.pdfPosudek vedoucího práce302,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_BP_OPONENT_POSUDEK_Zahalkova.pdfPosudek oponenta práce319,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zahalkova.pdfPrůběh obhajoby práce357,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48669

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.