Title: | Společenský status dítěte ve 20. a 21. století |
Other Titles: | Social status of a child in the 20th and the 21st century |
Authors: | Tauš, Radim |
Advisor: | Profant, Martin |
Referee: | Stark, Stanislav |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/4893 |
Keywords: | dětství;rodina;společnost;výchova;reklama;média;dítě;tělesné tresty |
Keywords in different language: | childhood;family;society;upbringing;advertising;media;child;corporal punishments |
Abstract: | Tato práce mapuje současný status dítě jako výsledek vývoje společenských a civilizačních změn v 19. a 20. století. V deskriptivní části je vymezen pojem dítěte. Systémově historická část se zabývá dynamikou vývoje statusu dítěte a proměnou rodiny. V praktické části jsou zaznamenány názory vybraných jedinců na současný status dítěte ve společnosti. |
Abstract in different language: | This work surveys the current status of the child as a result of development of civilization and social changes in the 19th and 20th century. In the descriptive section there is defined the notion of the child. Systematic historical part deals with the dynamics of the status of the child and family change. In the practical part there are written down opinions of selected individuals of the current status of the child in society. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_-Spolecensky_status_ditete_ve_20._a 21. stoleti.pdf | Plný text práce | 502,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Taus Radim_Profant Martin.rtf | Posudek vedoucího práce | 1,46 MB | RTF | View/Open |
Taus Radim_Stark Stanislav.doc | Posudek oponenta práce | 60 kB | Microsoft Word | View/Open |
Taus_Radim.pdf | Průběh obhajoby práce | 401,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/4893
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.