Title: VIDEO - AUTORSKÉ VIDEO
Authors: Gataullina, Asiia
Advisor: Morávek Jan, MgA.
Referee: Lörinczová Viktorie, MgA.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/49419
Keywords: emoce;emoční inteligence;strach;smutek;hněv;animace;2d animace;motion design;sound design;audio vizuální dílo
Keywords in different language: emotions;emotional intelligence;sadness;fear;anger;animation;2d animation;motion design;sound design;audio visual animation movie
Abstract: Tři krátké animace, které se věnují jednotlivým emocím. Smutek, strach, hněv. Tyto tři emoce, se jeví jako nejvíce problematické pro lidské vnímání. Jsou to emoce, které se blokují nejčastěji, od kterých chce většina lidí utéct. Je důležité si pamatovat, že naše emoce jsou vrozené instinkty, které slouží k tomu, aby nás chránily, vedly nás a udržovaly nás v bezpečí. Snahou těchto videí je ukázat divákovi, že tyto nepříjemné (ne negativní) emoce nejsou nepřátelé, ale právě naopak.
Abstract in different language: Three short animations, which are dedicated to individual emotions. Sadness, fear, anger. These are three emotions, which seem to be most problematic for human perception. These emotions are most oftenly blocked and most people are trying to run away from them. It is important to remember that these emotions are innate instincts, which serve to protect us, lead us and keep us safe. The intention of videos is show up to spectator that these unpleasantly (not negative) emotions are not enemies, but exactly the opposite.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace.pdfPlný text práce1,13 MBAdobe PDFView/Open
Gataullina.pdfPosudek vedoucího práce502,1 kBAdobe PDFView/Open
Gataullina_0.pdfPosudek oponenta práce785,74 kBAdobe PDFView/Open
Gataullina_1.pdfPrůběh obhajoby práce315,76 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/49419

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.