Název: Strategická analýza prostředí vybrané organizace
Další názvy: Strategic analysis of the environment of the selected organization
Autoři: Franková, Markéta
Vedoucí práce/školitel: Kutlák Jiří, Ing. Ph.D.
Oponent: Machová Kristýna, Ing.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52046
Klíčová slova: strategická analýza;strategie podniku;strategické řízení;swot;space;pest analýza
Klíčová slova v dalším jazyce: strategic analysis;company strategic;strategic management;swot;space;pest analysis
Abstrakt: Tato bakalářská práce zpracovává strategickou analýzu prostředí vybrané organizace. Organizací pro účely této práce je TOYOTA Dolák s. r. o. Práce je standartně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje téma strategického řízení, pojmy s ním související a strategickou analýzu. V druhé části této práce je představena organizace Dolák s. r. o. a dále je na ni v praktické části zpracována strategická analýza pomocí analýz jednotlivých okolí podniku, SWOT analýzy a SPACE analýzy. Pro analýzu makrookolí podniku je zpracována PEST analýza, pro analýzu mezookolí je použit Porterův model pěti sil a benchmarking. Mikrookolí zpracovává finanční a marketingová analýza spolu s analýzou zdrojů a konkurenční výhody. Závěr bakalářské práce je věnován návrhu opatření a doporučením na základě výsledků analýz a zjištěných informací o organizaci.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis develops a strategic analysis of the environment of a selected organization. The organization for the purpose of this thesis is TOYOTA Dolák s. r. o. The thesis is standardly divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the topic of strategic management, related concepts and strategic analysis. In the second part of this thesis, the organization Dolák s. r. o. is introduced and furthermore, in the practical part, the strategic analysis is elaborated on it by means of analyses of the individual surroundings of the company, SWOT analysis and SPACE analysis. For the analysis of the macro-environment of the company, PEST analysis is prepared, for the analysis of the meso-environment, Porter's five forces model and benchmarking is used. The microenvironment is processed by financial and marketing analysis along with resource analysis and competitive advantage analysis. The conclusion of the bachelor thesis is devoted to the proposal of measures and recommendations based on the results of the analysis and the information found about the organization.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Frankova Marketa_2023.pdfPlný text práce1,63 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
FRANKOVA_Marketa_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce125,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Frankova_Marketa_oponent.pdfPosudek oponenta práce181,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52046

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.