Title: Strategická analýza prostředí vybrané organizace
Other Titles: Strategic analysis of the environment of the selected organization
Authors: Franková, Markéta
Advisor: Kutlák Jiří, Ing. Ph.D.
Referee: Machová Kristýna, Ing.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52046
Keywords: strategická analýza;strategie podniku;strategické řízení;swot;space;pest analýza
Keywords in different language: strategic analysis;company strategic;strategic management;swot;space;pest analysis
Abstract: Tato bakalářská práce zpracovává strategickou analýzu prostředí vybrané organizace. Organizací pro účely této práce je TOYOTA Dolák s. r. o. Práce je standartně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje téma strategického řízení, pojmy s ním související a strategickou analýzu. V druhé části této práce je představena organizace Dolák s. r. o. a dále je na ni v praktické části zpracována strategická analýza pomocí analýz jednotlivých okolí podniku, SWOT analýzy a SPACE analýzy. Pro analýzu makrookolí podniku je zpracována PEST analýza, pro analýzu mezookolí je použit Porterův model pěti sil a benchmarking. Mikrookolí zpracovává finanční a marketingová analýza spolu s analýzou zdrojů a konkurenční výhody. Závěr bakalářské práce je věnován návrhu opatření a doporučením na základě výsledků analýz a zjištěných informací o organizaci.
Abstract in different language: This bachelor thesis develops a strategic analysis of the environment of a selected organization. The organization for the purpose of this thesis is TOYOTA Dolák s. r. o. The thesis is standardly divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the topic of strategic management, related concepts and strategic analysis. In the second part of this thesis, the organization Dolák s. r. o. is introduced and furthermore, in the practical part, the strategic analysis is elaborated on it by means of analyses of the individual surroundings of the company, SWOT analysis and SPACE analysis. For the analysis of the macro-environment of the company, PEST analysis is prepared, for the analysis of the meso-environment, Porter's five forces model and benchmarking is used. The microenvironment is processed by financial and marketing analysis along with resource analysis and competitive advantage analysis. The conclusion of the bachelor thesis is devoted to the proposal of measures and recommendations based on the results of the analysis and the information found about the organization.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Frankova Marketa_2023.pdfPlný text práce1,63 MBAdobe PDFView/Open
FRANKOVA_Marketa_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce125,41 kBAdobe PDFView/Open
Frankova_Marketa_oponent.pdfPosudek oponenta práce181,02 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,02 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52046

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.