Title: Marketingová komunikace sportovního klubu
Other Titles: Marketing and communication in sport club
Authors: Polomis, Jan
Advisor: Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
Referee: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52330
Keywords: marketingová komunikace;nsátroje marketingové komunikace;sportovní marketing;sportovní klub;sportovní oddíl;florbal;český florbal;international floorball federation;národní sportovní agentura
Keywords in different language: marketing communication;marketing communication tools;sports marketing;sports club;sports section;floorball;czech floorball;international floorball federation;national sports agency
Abstract: Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací vybraného sportovního klubu. Cílem je na základě analýzy nástrojů marketingové komunikace vytvořit několik návrhů. Ty povedou ke zlepšení marketingové komunikace oddílu. První část práce popisuje termín marketing, marketingová komunikace a nástroje marketingové komunikace. Ve druhé části autor analyzuje na základě svých zkušeností z oddílu využití jednotlivých nástrojů marketingové komunikace ve sportovním klubu Florbal SPORT CLUB Klatovy. Práce je podpořena hloubkovým interview s manažery vybraných oddílů a s rodiči klubu Florbal SPORT CLUB Klatovy. Na základě analýzy a rozhovorů je vytvořena SWOT analýza marketingové komunikace oddílu. Na základě zjištěných informací autor práce popisuje návrhy na zlepšení marketingové komunikace pro nadcházejícíc sezónu 2022/2023.
Abstract in different language: The thesis deals with marketing communication of a selected sports club. The aim is to create several proposals based on the analysis of marketing communication tools. These will lead to the improvement of the marketing communication of the club. The first part of the thesis describes the term marketing, marketing communication and marketing communication tools. In the second part the author analyses the use of individual marketing communication tools in the sports club Florbal SPORT CLUB Klatovy based on his experience in the club. The thesis is supported by in-depth interviews with managers of selected clubs and parents of the club Florbal SPORT CLUB Klatovy. Based on the analysis and interviews, a SWOT analysis of the marketing communication of the club is created. Based on the information found, the author of the thesis describes suggestions for improving marketing communication for the upcoming 2022/2023 season.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jan Polomis - Diplomova Prace.pdfPlný text práce38,54 MBAdobe PDFView/Open
polomis-jan-o.pdfPosudek oponenta práce380,88 kBAdobe PDFView/Open
Polomis_Jan_v.pdfPosudek vedoucího práce229,31 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,6 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52330

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.