Title: Kvalita služeb turistických informačních center
Other Titles: Quality of Services of Tourist Information Centres
Authors: Šašková, Tereza
Advisor: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52410
Keywords: kvalita služeb;turistické informační centrum;mystery shopping;jihočeský kraj;asociace turistických informačních center;minimální standard kvality
Keywords in different language: service quality;tourist information centre;mystery shopping;south bohemia region;association of tourist information centres;minimum quality standard
Abstract: Bakalářská práce pojednává o kvalitě služeb vybraných turistických informačních center v Jihočeském kraji. V první části je vytvořen teoretický přehled zabývající se kvalitou služeb v cestovním ruchu, jejímu hodnocení a výzkumné metodě mystery shopping. Dále jsou popsána turistická informační centra a jejich funkce společně s minimálními standardy kvality a požadavky na kvalitu obsluhy vymezené Asociací turistických informačních center České republiky. Na základě tohoto přehledu byla stanovena výzkumná otázka včetně předpokladů pro její splnění. Část druhá zahrnuje metodiku pro sběr a zpracování primárních dat na základě metody mystery shopping, kterou bylo zkoumáno celkem devatenáct vybraných turistických informačních center v Jihočeském kraji. Součástí práce jsou výsledky ze tří fází výzkumu a jejich interpretace. Ze získaných dat je následně identifikována úroveň kvality TIC, která vykazuje určité nedostatky. Následně jsou navržena doporučení pro jejich zlepšení.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the quality of services of selected tourist information centres in the South Bohemia Region. In the first part, a theoretical overview dealing with service quality in tourism, its evaluation and the research method of mystery shopping is created. Furthermore, tourist information centres and their functions are described together with the minimum quality standards and service quality requirements defined by the Association of Tourist Information Centres of the Czech Republic. On the basis of this overview, the research question was established, including the prerequisites for its fulfilment. Part two includes the methodology for collecting and processing primary data based on the mystery shopping method, which was used to examine a total of nineteen selected tourist information centres. The results from the three phases of the research and their interpretation are included. From the collected data, the level of quality of TICs is subsequently identified, which shows certain deficiencies. Subsequently, recommendations for their improvement are proposed.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Kvalita sluzeb TIC.pdfPlný text práce1,35 MBAdobe PDFView/Open
Saskova_Tereza_v.pdfPosudek vedoucího práce122,33 kBAdobe PDFView/Open
Saskova_Tereza_o.pdf.pdfPosudek oponenta práce122,97 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,66 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52410

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.