Title: | Aplikace překážkových drah ve školní tělesné výchově na druhém stupni ZŠ jako prostředek rozvoje pohybových schopností |
Other Titles: | Application of obstacle courses in school physical education at the second grade of primary school as a developement of motor skills |
Authors: | Volák, Adam |
Advisor: | Charvát Luboš, Mgr. |
Referee: | Kalistová Petra, Mgr. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/52706 |
Keywords: | extrémní překážkový běh;překážky;ocr;tělesná výchova;pohybové schopnosti;starší školní věk |
Keywords in different language: | extreme obstacle course;obstacles;ocr;physical education;movement skills;older school age |
Abstract: | V teoretické části jsme čtenáře obeznámili se základní charakteristikou nově rozvíjejícího sportu překážkových běhů, typologií překážek a jejich stručnou historií. Dále jsme se zaobírali definicí staršího školního věku a jeho hlavními změnami v rámci pohybových schopností. V rámci tělovýchovného hlediska jsme čtenáře seznámili s obecným vybavením školních tělocvičen a základní strukturou hodiny tělesné výchovy. V empirické části došlo k navržení modifikací překážek ve školním prostředí za pomocí školního vybavení, k jejich následné realizaci a testování žáků druhého stupně v dvoutýdenním cyklu. Poté jsme vyhodnotili výsledky z vyplněného anketního šetření od žáků i pedagogů. |
Abstract in different language: | The theoretical part deals with the basic description of the newly developing sport of the obstacle course races, the obstacle typology and their brief history. The next part explains what the older school age is and what are its main changes in regards to motor skills. When talking about the sporting point of view, the reader learns about the general equipment of the school gyms and the basic structure of the PE class. The empirical part of my thesis describes the suggestion of the obstacle modifications in the school environment with the help of school gym equipment. This is followed up by the actual implementation of the obstacles into the PE class and their testing on the pupils of the second stage of the primary school during a two-week period. Both pupils and teachers then completed a questionnaire and the results of each one of them were assessed. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kvalifikacni prace - Adam Volak (kompletni verze) (6).pdf | Plný text práce | 3,91 MB | Adobe PDF | View/Open |
VOLAK Adam DP OP 2023.pdf | Posudek oponenta práce | 153,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
posudek-VP-Volak-Adam-dp.docx | Posudek vedoucího práce | 55,36 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Volak A..pdf | Průběh obhajoby práce | 18,64 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/52706
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.