Title: Testování orientace ve virtuálním prostoru pomocí různých \nl{}možností ovládání
Other Titles: Testing Orientation in Virtual Space Using Different Control Options
Authors: Jezl, Vojtěch
Advisor: Hořejší Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Dvořák Matěj, Ing.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53054
Keywords: virtuální realita;orientace;unity;cybershoes;hand-tracking;cybersickness;bludiště;testování;3d
Keywords in different language: virtual reality;orientation;unity;cybershoes;hand-tracking;cybersickness;maze;testing;3d
Abstract: Bakalářská práce zpracovává tvorbu 9 simulačních prostředí v Unity, pro 3 různé druhy ovládání ve virtuální realitě. Zaznamenává průběh testování s vytvořenou metodikou na vzorku 15 lidí. Dále je zahrnuta diskuse výsledků v podobě dat z dotazníku a naměřených časech průchodu prostředím. Ovládání ovladači bylo ohodnoceno, jako nepřívětivější a Cybershoes, jako nejrychlejší. Posledním bodem je doporučení pro další výzkum.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with the creation of 9 simulation environments in Unity, for 3 different types of control in virtual reality. It records the progress of testing with the developed methodology on a sample of 15 people. Also included is a discussion of the results in the form of questionnaire data and measured times through the environment. Controlling with controllers was rated, as the least friendly and Cybershoes, as the fastest. The last point is a recommendation for further research.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bakalářská práce (KPV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Vojtech_Jezl.pdfPlný text práce5,58 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce57,82 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce59,93 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,54 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53054

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.