Title: Možnosti využití Power BI ve vzdělávací instituci
Other Titles: Possibilities of using Power BI in an educational institution
Authors: Kopová, Barbora
Advisor: Pinte Milan, Ing. Ph.D.
Referee: Kopeček Pavel, Doc. Ing. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53057
Keywords: power bi;business intelligence;vzdělávací instituce;vizualizace dat;mapy;katedry;zaměstnanci;místnosti
Keywords in different language: power bi;business intelligence;educational institution;data visualization;maps;departments;employees;rooms
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na využití nástroje Power BI ve vzdělávací instituci. Teoretická část se zabývá problematikou Business Intelligence a možnostmi analýzy a zobrazování dat. Práce obsahuje případovou studii s názvem Mapy FST, vytvořenou v nástroji Power BI. Report interaktivně propojuje data s mapami jednotlivých podlaží. Zároveň stránky srovnávají katedry na základě ukazatelů, zefektivňují proces plánování rekonstrukcí a vyhledávání kontaktů zaměstnanců.
Abstract in different language: The bachelor thesis focuses on the use of Power BI in an educational institution. The theoretical part deals with Business Intelligence and the possibilities of data analysis and visualization. The thesis contains a report called FST Maps, created in the Power BI tool. The report interactively links the data with the floor maps. At the same time, the pages compare departments based on indicators and aim to improve the process of planning reconstruction and finding staff contacts.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bakalářská práce (KPV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Kopova.pdfPlný text práce3,33 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce59,94 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce59,34 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,78 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53057

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.