Title: Míra rizika syndromu vyhoření učitelů základních škol a její nárůst během pandemie covid-19
Other Titles: The degree of risk of burnout syndrome in primary and lower-secondary school teachers and its increase during the covid-19 pandemic
Authors: Chu, Kateřina
Advisor: Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
Referee: Klimtová Václava, Mgr.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53236
Keywords: syndrom vyhoření;duševní zdraví;pandemie;covid-19;základní škola;distanční výuka
Keywords in different language: burnout;mental health;pandemic;covid-19;primary school;lower-secondary school;remote teaching
Abstract: Práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u učitelů základních škol a možným nárůstem rizika jeho výskytu v období pandemie covid-19. Teoretická část poskytuje základní informace k tématu, z těch poté vychází výzkum v praktické části. Cílem je získat aktuální data o výskytu syndromu vyhoření, jejich porovnání s údaji z doby pandemie a pojmenování nejsilnějších stresorů, které k vyhoření přispívají.
Abstract in different language: The work deals with the issue of burnout syndrome among primary and lower-secondary school teachers and the possible increase in the risk of its occurrence during the covid-19 pandemic. The theoretical part provides basic information on the topic, from which the research in the practical part is based. The goal is to obtain current data on the occurrence of burnout syndrome, compare them with data from the time of the pandemic, and name the strongest stressors that contribute to burnout.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chu_Diplomova_prace.pdfPlný text práce1,76 MBAdobe PDFView/Open
Chu VP.pdfPosudek vedoucího práce205,14 kBAdobe PDFView/Open
Chu OP057.pdfPosudek oponenta práce108,13 kBAdobe PDFView/Open
Chu O056.pdfPrůběh obhajoby práce20,6 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53236

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.