Název: Využití spontánního výtvarného projevu v rámci činností řízených u dětí mladšího školního věku
Další názvy: The Use of Spontaneous Artistic Expression of Younger School-Age Children within Guided Activities
Autoři: Sedlmajerová, Eliška
Vedoucí práce/školitel: Havlíček Jakub, Mgr.
Oponent: Potůčková Naděžda, Mgr.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53320
Klíčová slova: výtvarná tvorba;spontánnost;řízená činnost;výtvarná výchova;kreativita;školní prostředí;moderní a současné umění
Klíčová slova v dalším jazyce: art expression;spontaneity;guided activity;art education;creativity;school environment;modern and contemporary art
Abstrakt: Studentka se v kvalifikační práci zabývá tématem spontaneity ve výtvarném projevu u dětí mladšího školního věku. Zajímá se o to, jak lze využít spontánního projevu dětí v rámci řízených výtvarných edukačních činností. V rámci teoretické části se bude věnovat pojmům - spontánní výtvarný projev dětí, vývoj dětského výtvarného projevu, činnosti spontánní a řízené, umění 20. a 21. stol. jako inspirační zdroj výtvarné pedagogiky v ZŠ, tvořivost jako podstata řízených výtvarných činnosti. V návaznosti na svou praxi v ZŠ analyzuje nasbírané materiály a využije je jako východiska pro vlastní návrhy řízených výtvarných činností.
Abstrakt v dalším jazyce: In this bachelor's thesis, its author concentrates on the theme of spontaneity of younger school-age children's artistic expression. The primary aim of this thesis is to introduce the concept of children's spontaneous artistic creation and how they could be more included within guided artistic activities in school environment. The theoretical part focuses on terms such as children's spontaneous artistic expression, the evolution of children's artistic expression, guided and spontaneous activities, 20th and 21st century art as an inspiration within art education in elementary school and creativity as the essence of all guided artistic activities. Based on the author's experience with teaching elementary school's children, she then analyzes acquired materials and uses them as an inspiring resource for her own suggestions of guided artistic activities.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
bp_sedlmajerova.pdfPlný text práce2,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek_vedouci_Sedlmajerova Eliska.pdfPosudek vedoucího práce302,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek_ oponent_ Sedlmajerova Eliska.pdfPosudek oponenta práce290,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sedlmajerova_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce645,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53320

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.