Title: Projektový přístup při výuce matematiky na střední škole
Other Titles: Project Based Learning of Mathematics at Secondary Education
Authors: Marešová, Alexandra
Advisor: Tomiczková Světlana, RNDr. Ph.D.
Referee: Honzík Lukáš, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53792
Keywords: projektová výuka;finanční matematiky;grafy funkcí;geogebra;statistika;manipulace s daty
Keywords in different language: evidence-based-teaching;financial mathematics;functions and graphs;geogebra;statistics;data manipulation
Abstract: Diplomová práce ukazuje možnou realizaci projektové výuky matematiky na střední škole. Dva kompletně zpracované projekty prošli pilotní realizací na gymnáziu, obsahují přípravu žáků, konkrétní zadání a hodnocení, doplněné o výstupy žáků. Další nabízené projekty jsou připravené k vyzkoušení. Práce přináší návrhy na mezipředmětovou spolupráci a na základě získaných zkušeností i doporučení pro další ročníky nebo různé typy středních škol.
Abstract in different language: The thesis demonstrates a possible implementation of project-based teaching of mathematics at a secondary school. Two fully developed projects have undergone a pilot implementation at a grammar school, including student preparation, specific assignments and evaluations, supplemented with student outputs. Additional proposed projects are ready for testing. The thesis presents suggestions for interdisciplinary collaboration and, based on acquired experience, recommendations for future years or different types of secondary schools.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Maresova.pdfPlný text práce25,91 MBAdobe PDFView/Open
PV_Maresova.pdfPosudek vedoucího práce596,08 kBAdobe PDFView/Open
PO_Maresova.pdfPosudek oponenta práce334,06 kBAdobe PDFView/Open
P_Maresova.pdfPrůběh obhajoby práce189,23 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53792

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.