Název: | Sebepojetí učitele v MŠ |
Další názvy: | Self-concept of kidergarten teacher |
Autoři: | Hurtová, Natálie |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54064 |
Klíčová slova: | sebepojetí;sebehodnocení;profesní sebepojetí;klíčové kompetence;učitel;mateřská škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | self-concept;self-esteem;self-efficacy;work self-concept;key competencies;teacher;kindergarten;preschool |
Abstrakt: | Anotace Bakalářskou práci jsem zaměřila na téma sebepojetí učitele v MŠ. Práce je členěna celkem do sedmi kapitol, kdy každá vymezuje jednotlivé pojmy, které jsou pro moji práci důležité a souvisejí s tématem sebepojetí učitele v pregraduálním vzdělávání. Závěr mé práce a poslední kapitoly jsou zaměřeny na výzkumné šetření učitelů v mateřských školách. První tři kapitoly se zaměřují na sebepojetí. Vymezuji zde jeho definici, faktory, které souvisejí s utvářením sebepojetí a výzkumy, které se týkají sebepojetí a které jsem zároveň použila při tvorbě mé práce. V další kapitole se věnuji učiteli mateřské školy, pojmu mateřská škola a kompetencím, které by měl učitel splňovat pro dostatečnou úroveň výkonu jeho profese. V poslední řadě věnuji pozornost také profesnímu sebepojetí učitelů a několika přehledovým studiím na toto téma. Dále se věnuji šetření učitelů mateřských škol formou kombinovaného výzkumu. Cílem mé bakalářské práce bylo vymezit pojem sebepojetí učitele na vzorku učitelů z Plzeňského kraje zjistit zda se dá hovořit o kladném sebepojetí učitelů mateřských škol. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Annotation In my bachelor's thesis I focused on Self-concept of Kindergarten teacher. Thesis is divided into seven chapters which each one of them define concepts important for my thesis and which are related to the topic of Self-concept of teachers in Kindergarten. First three chapters are focusing on Self-concept. Definition of self-concept, factors of it's forming and research about self-concept that I used while writing my thesis. Another chapter is focused on kindergarten teachers, definition of kindergarten and the competencies of teachers that should be fulfilled by teachers for the level of their teaching. Lastly, I am focusing on working on the self-concept of the teacher and several review studies. At last I am focusing on the investigation of Self-concept of Kindergarten teachers within combined research. The goal of my thesis was to define the self-concept of a sample of teachers in the Pilsen district and find out if we can speak about positive self-concept among teachers in kindergartens. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Sebepojeti ucitele v MS - Natalie Hurtova.pdf | Plný text práce | 808,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hurtova Natalie - hodnoceni vedouciho prace.pdf | Posudek vedoucího práce | 685,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hurtova Natalie - posudek oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 610,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hurtova - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 438,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54064
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.