Title: Mary Wollstonecraft - postavení žen v 18. století
Authors: Šporová, Markéta
Advisor: Kratochvíl Miloš, Mgr. Ph.D.
Referee: Kastnerová Martina, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54133
Keywords: mary wollstonecraft;jean-jacques rousseau;edmund burke;feminismus;výchova dětí;práva žen;18. století;velká francouzská revoluce;lidská práva;vzdělání žen;politické debaty;rozum
Keywords in different language: mary wollstonecraft;jean-jacques rousseau;edmund burke;feminism;child rearing;women's rights;18th century;the great french revolution;human rights;women's education;political debates;reason
Abstract: Práce se bude zaměřovat na spisovatelku Mary Wollstonecraft a její postavení ve společnosti v 18. století. Budou zde rozebrány její politické, filosofické a pedagogické myšlenky, mezi něž patří např. výchova dětí nebo práva žen. Pozornost bude věnována především kritice názorů J. J. Rousseau a E. Burkeho.
Abstract in different language: The thesis will focus on the writer Mary Wollstonecraft and her position in society in the 18th century. It will discuss her political, philosophical and pedagogical ideas, including, for example, the education of children or women's rights. Particular attention will be paid to critiques of the views of J. J. Rousseau and E. Burke.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sporova Marketa - Mary Wollstonecraft - postaveni zen v 18. stoleti.pdfPlný text práce586,6 kBAdobe PDFView/Open
sporova_kratochvil.pdfPosudek vedoucího práce386,88 kBAdobe PDFView/Open
sporova_kastnerova.pdfPosudek oponenta práce362,93 kBAdobe PDFView/Open
sporova_O.pdfPrůběh obhajoby práce220,84 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54133

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.