Název: Pohledy žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání
Další názvy: Perspectives of pupils with LMP and their parents on inclusive education
Autoři: Pešková, Jaroslava
Vedoucí práce/školitel: Ullmanová Jiřina, Mgr. et Bc.
Oponent: Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54243
Klíčová slova: lehké mentální postižení;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;základní škola;speciální základní škola;inkluze;inkluzivní vzdělávání;učitel;podpůrné opatření;asistent pedagoga
Klíčová slova v dalším jazyce: mild mental disability;pupil with special educational needs;primary school;special primary school;inclusion;inclusive education;teacher;support measures;teaching assistant
Abstrakt: Cílem diplomové práce "Pohled žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání" je objasnit problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách a to z pohledu samotných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale také jejich rodičů. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje a přibližuje konkrétní pojmy, týkající se dané problematiky. V praktické části je popisována metodologie a analýza. Dochází také k vyhodnocení dat získaných výzkumným šetřením metodou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými samotnými žáky a jejich rodiči.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the diploma thesis "The view of pupils with mild ID and their parents on inclusive education" is to clarify the issue of education of pupils with special educational needs in mainstream primary schools from the perspective of pupils with special educational needs themselves and their parents. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines and introduces specific conpcets related to the issue. The practical part describes the methodology and analysis. It also includes the evaluation of the data obtained by the research investigation using the method of semi-structured interviews with selected pupils and their parents.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
diplomova prace.pdfPlný text práce1,47 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_posudek_oponenta_Peskova_1.stupen.pdfPosudek oponenta práce117,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek vedouciho prace_Peskova_DP.docxPosudek vedoucího práce33,52 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
Peskova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce225,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54243

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.