Název: | Pohledy žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání |
Další názvy: | Perspectives of pupils with LMP and their parents on inclusive education |
Autoři: | Pešková, Jaroslava |
Vedoucí práce/školitel: | Ullmanová Jiřina, Mgr. et Bc. |
Oponent: | Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54243 |
Klíčová slova: | lehké mentální postižení;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;základní škola;speciální základní škola;inkluze;inkluzivní vzdělávání;učitel;podpůrné opatření;asistent pedagoga |
Klíčová slova v dalším jazyce: | mild mental disability;pupil with special educational needs;primary school;special primary school;inclusion;inclusive education;teacher;support measures;teaching assistant |
Abstrakt: | Cílem diplomové práce "Pohled žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání" je objasnit problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách a to z pohledu samotných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale také jejich rodičů. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje a přibližuje konkrétní pojmy, týkající se dané problematiky. V praktické části je popisována metodologie a analýza. Dochází také k vyhodnocení dat získaných výzkumným šetřením metodou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými samotnými žáky a jejich rodiči. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of the diploma thesis "The view of pupils with mild ID and their parents on inclusive education" is to clarify the issue of education of pupils with special educational needs in mainstream primary schools from the perspective of pupils with special educational needs themselves and their parents. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines and introduces specific conpcets related to the issue. The practical part describes the methodology and analysis. It also includes the evaluation of the data obtained by the research investigation using the method of semi-structured interviews with selected pupils and their parents. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
diplomova prace.pdf | Plný text práce | 1,47 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
DP_posudek_oponenta_Peskova_1.stupen.pdf | Posudek oponenta práce | 117,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek vedouciho prace_Peskova_DP.docx | Posudek vedoucího práce | 33,52 kB | Microsoft Word XML | Zobrazit/otevřít |
Peskova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 225,81 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54243
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.