Title: | Pohledy žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání |
Other Titles: | Perspectives of pupils with LMP and their parents on inclusive education |
Authors: | Pešková, Jaroslava |
Advisor: | Ullmanová Jiřina, Mgr. et Bc. |
Referee: | Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54243 |
Keywords: | lehké mentální postižení;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;základní škola;speciální základní škola;inkluze;inkluzivní vzdělávání;učitel;podpůrné opatření;asistent pedagoga |
Keywords in different language: | mild mental disability;pupil with special educational needs;primary school;special primary school;inclusion;inclusive education;teacher;support measures;teaching assistant |
Abstract: | Cílem diplomové práce "Pohled žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání" je objasnit problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách a to z pohledu samotných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale také jejich rodičů. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje a přibližuje konkrétní pojmy, týkající se dané problematiky. V praktické části je popisována metodologie a analýza. Dochází také k vyhodnocení dat získaných výzkumným šetřením metodou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými samotnými žáky a jejich rodiči. |
Abstract in different language: | The aim of the diploma thesis "The view of pupils with mild ID and their parents on inclusive education" is to clarify the issue of education of pupils with special educational needs in mainstream primary schools from the perspective of pupils with special educational needs themselves and their parents. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines and introduces specific conpcets related to the issue. The practical part describes the methodology and analysis. It also includes the evaluation of the data obtained by the research investigation using the method of semi-structured interviews with selected pupils and their parents. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
diplomova prace.pdf | Plný text práce | 1,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
DP_posudek_oponenta_Peskova_1.stupen.pdf | Posudek oponenta práce | 117,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek vedouciho prace_Peskova_DP.docx | Posudek vedoucího práce | 33,52 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
Peskova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 225,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54243
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.