Title: Pohledy žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání
Other Titles: Perspectives of pupils with LMP and their parents on inclusive education
Authors: Pešková, Jaroslava
Advisor: Ullmanová Jiřina, Mgr. et Bc.
Referee: Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54243
Keywords: lehké mentální postižení;žák se speciálními vzdělávacími potřebami;základní škola;speciální základní škola;inkluze;inkluzivní vzdělávání;učitel;podpůrné opatření;asistent pedagoga
Keywords in different language: mild mental disability;pupil with special educational needs;primary school;special primary school;inclusion;inclusive education;teacher;support measures;teaching assistant
Abstract: Cílem diplomové práce "Pohled žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání" je objasnit problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách a to z pohledu samotných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale také jejich rodičů. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje a přibližuje konkrétní pojmy, týkající se dané problematiky. V praktické části je popisována metodologie a analýza. Dochází také k vyhodnocení dat získaných výzkumným šetřením metodou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými samotnými žáky a jejich rodiči.
Abstract in different language: The aim of the diploma thesis "The view of pupils with mild ID and their parents on inclusive education" is to clarify the issue of education of pupils with special educational needs in mainstream primary schools from the perspective of pupils with special educational needs themselves and their parents. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines and introduces specific conpcets related to the issue. The practical part describes the methodology and analysis. It also includes the evaluation of the data obtained by the research investigation using the method of semi-structured interviews with selected pupils and their parents.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomova prace.pdfPlný text práce1,47 MBAdobe PDFView/Open
DP_posudek_oponenta_Peskova_1.stupen.pdfPosudek oponenta práce117,82 kBAdobe PDFView/Open
Posudek vedouciho prace_Peskova_DP.docxPosudek vedoucího práce33,52 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Peskova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce225,81 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54243

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.