Title: Studenti-učitelé: mapování situace na českých vysokých školách
Authors: Ceháková, Lydia
Citation: KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 42-46.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf
http://hdl.handle.net/11025/54308
ISBN: 978-80-261-1159-7
Keywords: Česká republika;vysoká škola;student-učitel
Keywords in different language: Czech Republic;universities;student-teacher
Abstract: Některá vysokoškolská pracoviště poskytující přípravu učitelů fyziky zaznamenala nárůst počtu studentů, kteří současně s prezenční formou studia vedou vlastní výuku na základní či střední škole (mimo povinné pedagogické praxe). V příspěvku jsou prezentovány předběžné výsledky podrobného mapování tohoto fenoménu v českém prostředí. Mapování fenoménu studentů-učitelů proběhlo formou dotazníkového šetření mezi studenty učitelství fyziky.
Abstract in different language: Some of the university departments in Czech Republic providing education of future physics teachers deal with a situation of increasing number of students who are teaching on their own in lower secondary or upper secondary schools during their daily studies (in addition to their mandatory teaching practise). In this contribution, first results of the mapping of this phenomenon in the Czech environment are presented. To map this phenomenon of students-teachers, online questionnaire was used and distributed among the students of physics education.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni, autoři
Appears in Collections:Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ModerniTrendy10_sbornik-42-46.pdfPlný text429,47 kBAdobe PDFView/Open
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdfPlný text1,03 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54308

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.