Title: | Badatelská činnost v rámci podpory nadání u dětí mladšího školního věku |
Authors: | Vágnerová, Kateřina Houfková, Jitka |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 157-162. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/54328 |
ISBN: | 978-80-261-1159-7 |
Keywords: | nadání;děti;badatelství |
Keywords in different language: | talent;children;inquiry |
Abstract: | Dobře pojaté dětské badatelství dokáže být komplexní, kognitivně náročný proces, který může výrazně podpořit rozvoj intelektového nadání u dětí. Zároveň může být také dobrým nástrojem pro identifikaci kognitivně nadaných dětí. Z našeho výzkumu na vzorku 48 dětí vyplývá, že právě nadané děti ve věku 6 – 10 let si přirozeně vybírají tento typ činností. |
Abstract in different language: | Well-conceived children's inquiry can be a complex, cognitively demanding process that can significantly support the development of intellectual talent in children. At the same time, it can also be a good tool for identifying cognitively gifted children. Our research on a sample of 48 children shows that gifted children between the ages of 6 and 10 naturally choose this type of activity. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, autoři |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdf | Plný text | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy10_sbornik-157-162.pdf | Plný text | 579,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54328
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.