Název: Optimised Light Rendering through Old Glass
Autoři: Huan, Quentin
Rousselle, Francois
Renaud, Christophe
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2023: full papers proceedings: 1. International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 258-267.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/54432
ISBN: 978-80-86943-32-9
ISSN: 2464–4617 (print)
2464–4625 (CD/DVD)
Klíčová slova: starověké sklo;virtuální dědictví;žíraviny;pathtracing;vzorkování;Newtonova metoda
Klíčová slova v dalším jazyce: ancient glass;virtual heritage;caustics;pathtracing;sampling;Newton’s method
Abstrakt v dalším jazyce: We propose a rendering method for efficiently computing the transmitted caustics produced by a glass panel with arbitrary surface deformations, characteristic of old glass used in 3D reconstructions in virtual heritage. Using Fermat’s principle of least time, we generalize the concept of Next Event Estimation to allow light sampling through two displaced refractive interfaces, which amount to numerically finding all stationary points of an ob jective function. Our work allows for an efficient estimation of the caustic while staying inside a standard Monte Carlo pathtracing framework. Our specific geometrical context allows our solver to converge significantly faster than the more general method Specular Manifold Sampling, while scaling well with the number of panels present in the scene
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2023: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
G11-full.pdfPlný text7,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54432

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.