Title: Zhodnocení brandingu pražírny kávy
Other Titles: Evaluating of Branding of a Coffee Roastery
Authors: Bláhová, Lucie
Advisor: Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
Referee: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55782
Keywords: značka;výzkum značky;vnímání značky;brand;branding;hodnoty značky;pražírna kávy;kavárna
Keywords in different language: brand;branding;brand research;brand perception;brand values;coffee roastery;café
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením brandingu společnosti Orient Coffee s.r.o., plzeňské pražírny a kavárny, prodejny s kávou. Cílem práce je na základě teoretických poznatků a vlastního výzkumu zhodnotit branding značky Orient Coffee a navrhnout vhodná opatření pro posílení její pozice na trhu. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti brandingu a výzkumu značky. Následně je zhodnocen trh kávy v České republice. Praktická část představuje návrh vlastního výzkumného šetření a prezentuje výsledky realizovaného kvalitativního šetření formou Focus Group se zaměstnanci a kvantitativního dotazování zákazníků. Výzkum identifikoval klíčové atributy a hodnoty značky Orient Coffee, zhodnotil její komunikaci a grafickou identitu. Na závěr jsou navržena doporučení pro praxi.
Abstract in different language: This diploma thesis deals with the evaluation of branding of Orient Coffee Ltd., a roastery, café and a coffee shop in Pilsen. The aim of the thesis is to evaluate the branding of Orient Coffee based on theoretical knowledge and own research and to propose appropriate measures to strengthen its market position. The theoretical part defines the basic concepts of branding, brand research and evaluates coffee market in the Czech Republic. The practical part presents a design of own research and presents the results of a qualitative survey in the form of a Focus Group with employees and a quantitative survey of customers. The research identified the key attributes and values of the Orient Coffee brand, evaluated its communication and graphic identity. At the end there are proposed are recommendations for practice.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Blahova.pdfPlný text práce3,41 MBAdobe PDFView/Open
Blahova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce123,06 kBAdobe PDFView/Open
Blahova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce125,67 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,58 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55782

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.