Název: Využití roboticky-asistovaného rehabilitačního přístroje MYRO, ke zlepšení kognitivních funkcí, u pacienta se získaným poškozením mozku
Další názvy: Use of robotic-assisted rehabilitation device MYRO, to improve cognitive functions, in a patient with acquired brain damage
Autoři: Dvořáčková, Petra
Vedoucí práce/školitel: Vyhnálková Lenka, Mgr.
Oponent: Iskendri Darina, Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56225
Klíčová slova: získané poškození mozku;cévní mozková příhoda;kraniotrauma;kognitivní funkce;ergoterapie;rehabilitační přístroj myro
Klíčová slova v dalším jazyce: acquired brain damage;cerebrovascular accident;cranial trauma;cognitive function;occupational therapy;myro rehabilitation device
Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřená na využití roboticky-asistovaného rehabilitačního přístroje MYRO u pacientů s kognitivním deficitem, který vznikl následkem získaného poškození mozku. Hlavním cílem je zjistit jaké účinky má přístroj MYRO na kognitivní funkce pacientů se získanými poškozeními mozku. Pro zhodnocení kognitivního stavu čtyř vybraných pacientů byly zvoleny kognitivní screeningové testy Montrealský kognitivní test (MoCA) a Addenbrookský kognitivní test (ACE). Tyto testy byly provedeny a vyhodnoceny při vstupním vyšetření a na konci poslední terapie. Výsledky byly porovnány, aby bylo zjištěno, zda došlo k určitému zlepšení v oblasti, již zmíněných kognitivních funkcí. Během individuálních terapií byly využívány aktivity přístroje MYRO pro trénink kognitivních funkcí. U dvou pacientů došlo k předpokládanému zlepšení dle výsledků závěrečného testu v porovnání s úvodním vstupním testem U třetího pacienta došlo k mírnému zlepšení a u čtvrtého nedošlo téměř k žádnému zlepšení. Mohla na to mít vliv časová omezenost a komplikovaný funkční stav pacienta.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis is focused on the use of the robotically-assisted rehabilitation device MYRO in patients with a cognitive deficit which resulted from acquired brain damage. The main goal is to find out what effects the MYRO device has on the cognitive functions of patients with acquired brain damage. The Montreal Cognitive Assessment (MoCA) and the Addenbrooke's Cognitive Examination (ACE) were chosen to evaluate the cognitive status of four selected patients. These tests were performed and evaluated at the initial examination and at the end of the last therapy. The results were compared to see if there was any improvement in the area of the aforementioned cognitive functions. During individual therapies, the activities of the MYRO device were used for the training of cognitive functions. In two patients, there was a predicted improvement according to the results of the final test compared to the entry test. The third patient experienced a slight improvement and the fourth almost no improvement. Time constraints and the complicated functional status of the patient could have influenced this.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Dvorackova_Petra_ERG_BP.pdfPlný text práce87,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_BP_OPONENT_POSUDEK Dvorackova.pdfPosudek oponenta práce341,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
1_BP_VEDOUCI_POSUDEK_Dvorackova.pdfPosudek vedoucího práce323,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dvorackova.pdfPrůběh obhajoby práce88,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56225

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.