Název: Význam lezení ve vývoji dítěte do jednoho roku z pohledu ergoterapeuta
Další názvy: The importance of crawling for development of child up to one year of age from the perspective of an occupational therapist
Autoři: Mašková, Bára
Vedoucí práce/školitel: Zahradnická Ilona, PhDr.
Oponent: Ťoupalová Natálie, Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56242
Klíčová slova: dítě;psychomotorický vývoj;ergoterapie;lezení;odchylka
Klíčová slova v dalším jazyce: child;motor development;occupational therapy;crawling;variance
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problematikou významu lezení ve vývoji dítěte do jed- noho roku z pohledu ergoterapeuta. Teoretická část představuje souhrn psychomotorického vývoje do 12. měsíce s důrazem na fázi lezení u dětí s centrální koordinační poruchou. Dále jsou popsány vývojové odchylky a jejich dopad na psychomotorický vývoj. Praktická část výzkumu se opírá o analýzu zdravotnické dokumentace dětí s centrální koordinační poru- chou a o dotazníkové šetření, jehož respondenti jsou rodiče těchto zkoumaných dětí. Vý- zkum se zabýval možnými nejčastějšími motorickými problémy, které má dítě ve 3 měsících s dopadem na přeskočení fáze. Dále pak společné konstantní odchylky u sledovaných dětí, které nelezly, anebo začaly lézt pozdě a zároveň bylo v rámci práce porovnáno objektivní hodnocení terapeuta se subjektivním hodnocením rodiče ohledně vnímání psychomotoric- kého vývoje dítěte.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis deals with the issue of the importance of crawling in the deve- lopment of a child by the age of one year from the perspective of an occupational therapist. The theoretical part presents a summary of psychomotor development up to the 12th month of age with an emphasis on the climbing phase of children with central coordination disorder. Developmental deviations and their impact on psychomotor development are also described. The practical part of the research is based on the analysis of the medical documentation of children with central coordination disorder and on a questionnaire survey, the respondents of which are the parents of the examined children. The research was about the possible most common motor problems that a child has at 3 months of age with an impact on skipping a phase. Furthermore, common constant deviations are observed within children who did not climb or started climbing late and at the same time the therapist's objective assessment was compared with the parent's subjective assessment regarding the perception of the child's psy- chomotor development.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Ba_ra_Mas_kova__ERG_BP.pdfPlný text práce5,06 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_OPONENT_POSUDEK_Maskova.pdfPosudek oponenta práce340,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
1_BP_VEDOUCI_POSUDEK_ Maskova.pdfPosudek vedoucího práce307,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Maskova.pdfPrůběh obhajoby práce84,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56242

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.