Název: Komerčně dostupné polohovací pomůcky pro děti kojeneckého věku a jejich vhodné užití.
Další názvy: Commercially available positioning aids for infants and their appropriate use.
Autoři: Dolívková, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Obytová Petra, Mgr.
Oponent: Stašková Šárka, Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56249
Klíčová slova: kojenec;polohovací pomůcky;psychomotorický vývoj
Klíčová slova v dalším jazyce: infant;positioning aids;psychomotor development
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na vhodné využití polohovacích pomůcek u dětí kojeneckého věku. Teoretická část popisuje motorický vývoj v kojeneckém období, základy správné manipulace s dítětem a typy polohovacích pomůcek. V praktické části jsou pozorovány 4 děti v rozdílném měsíci věku života s využitím 5 různých polohovacích pomůcek. Praktická část dále obsahuje 10 rozhovorů s rodiči ohledně dětských polohovacích pomůcek, které vlastní. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké využití mají polohovací pomůcky u dětí kojeneckého věku. Výsledky ukázaly, že víc jak polovina testovaných pomůcek má pozitivní vliv na psychomotorický vývoj z hlediska polohy dítěte. Dále lze z výsledků určit, že většina polohovacích pomůcek poskytuje dobré pohybové možnosti pro rozvoj psychomotoriky. Spokojenost rodičů s dětskými pomůckami, které mají doma, se liší dle jednotlivců. Výsledky mají posloužit pro uvedení do problematiky vhodnosti a nevhodnosti jednotlivých polohovacích pomůcek z fyziologického hlediska a napomoci tak rodičům při výběru polohovacích pomůcek pro své děti.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis focuses on the appropriate use of positioning aids for infants. The theoretical part describes motor development in infancy, the basics of correct handling of the child and types of positioning aids. In the practical part, 4 children in different months of life are observed using 5 different positioning aids. The practical part also contains 10 interviews with parents regarding the children's positioning aids they own. The aim of the bachelor's thesis was to find out what use positioning aids have for children of infant age. The results showed that more than half of the tested aids have a positive effect on psychomotor development in terms of the child's position. Furthermore, it can be determined from the results that most positioning aids provide good movement possibilities for the development of psychomotor skills. The satisfaction of parents with the children's equipment they have at home varies according to individuals. The results should serve to introduce the suitability and unsuitability of individual positioning aids from a physiological point of view and thus help parents in choosing positioning aids for their children.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Dolivkova_Lucie_FYT_BP.pdfPlný text práce4,27 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
1_BP_VEDOUCI_POSUDEK_Dolivkova.pdfPosudek vedoucího práce309,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2_BP_OPONENT_POSUDEK Dolivkova.pdfPosudek oponenta práce319,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dolivkova.pdfPrůběh obhajoby práce99,49 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56249

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.