Title: Strategický management organizace
Other Titles: Strategic management of the organization
Authors: Stušková, Martina
Advisor: Nosková Marta, Ing. Ph.D.
Referee: Ircingová Jarmila, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56413
Keywords: strategický management;strategie;mise;vize;strategická analýza;analýza okolí podniku;strategický plán;finanční plán;analýza rizik
Keywords in different language: strategic management;strategy;mission;vision;strategic analysis;environmental analysis of the enterprise;strategic plan;financial plan;risk analysis.
Abstract: Diplomová práce se soustředí na strategickou analýzu bezpečnostní agentury Safeguard Service, a.s. Práce je rozdělená na dvě hlavní částí, teoretickou a praktickou. První část se věnuje rozboru použité literatury a jsou v ní představeny základní pojmy související s tématem. Jsou definované konkrétní nástroje a metody strategického managementu. Druhá část se zaměřuje na aplikaci získaných poznatků do reálného podnikového prostředí. Obsahuje charakteristiku podniku, provedené strategické analýzy, tvorbu strategického plánu, finančního plánu a analýzu rizik. Pro podnik byla zvolená strategie kombinace, konkrétně penetrace trhu v podobě posílení pozice v Karlovarském kraji a rozvoj produktu v podobě zařazení AI systémů do produktového portfolia. Pro tvorbu diplomové práce byly informace získány z odborné literatury, interních dokumentů společnosti a osobní komunikace v podniku.
Abstract in different language: The master´s thesis is focused on the strategic analysis of the security agency Safeguard Service, a.s. It is divided into two main parts, theoretical and practical. The first part deals with the analysis of the literature used and introduces basic concepts related to the topic. Specific tools and methods of strategic management are defined. The second part focuses on the application of acquired knowledge into a real business environment. It includes the characterization of the company, conducted strategic analyses, the creation of a strategic plan, financial plan, and risk analysis. The chosen strategy for the company involves a combination, specifically market penetration by strengthening its position in the Karlovy Vary region and product development by incorporating AI systems into the product portfolio. Information for the thesis was obtained from professional literature, internal company documents, and personal communication within the company.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stuskova_DP.pdfPlný text práce1,93 MBAdobe PDFView/Open
Stuskova_Martina_v.pdfPosudek vedoucího práce174,53 kBAdobe PDFView/Open
Stuskova_Martina_oponent.pdfPosudek oponenta práce218,19 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,02 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56413

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.