Název: Hry v rané výuce německého jazyka na 1. stupni ZŠ
Další názvy: Games in early teaching of the German language at primary school
Autoři: Přibylová, Lenka
Vedoucí práce/školitel: Salcmanová Eva, Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56785
Klíčová slova: raná výuka;cíle rané výuky;metody rané výuky;obsah rané výuky;německý jazyk;klíčové kompetence;rvp;motivace;význam her;klasifikace her
Klíčová slova v dalším jazyce: early education;goals of early education;methods of early education;content of early education;german language;key competencies;educational program;motivation;significance of games;classification of games
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na didaktické hry určené pro ranou výuku německého jazyka. Teoretická část je zaměřena na ranou výuku a zahrnuje cíle, obsah, metody a klíčové kompetence této vzdělávací fáze. Dále je zaměřena na začlenění výuky cizího jazyka do rámcově vzdělávacího programu a motivaci ve výuce z pohledu žáka a z pohledu učitele. V rámci tématu her ve výuce se věnuje klasifikaci her, jejich významu a možným rizikům spojeným s jejich využitím. Výzkumná část zahrnuje výzkumné šetření, jehož cílem bylo prostřednictvím dotazníku pro učitele na 1. stupni zjistit informace o tom, jak pedagogové vnímají využívání her ve výuce a jaké jsou jejich názory na efektivitu tohoto přístupu. Praktická část obsahuje metodický zásobník didaktických her pro využití při výuce německého jazyka na 1. stupni základních škol. Doufám, že tato diplomová práce by mohla být inspirací pro pedagogy pracující v oblasti rané výuky německého jazyka. Může poskytnout ucelený pohled na význam a efektivitu her ve výuce a nabídnout metodické tipy a návody pro jejich využití v praxi. Díky této práci by mohli pedagogové posílit motivaci žáků k učení jazyka prostřednictvím didaktických aktivit a her.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis is focused on educational games intended for early teaching of German language. The theoretical part is focused on early teaching and includes the targets, contents, methods and key competencies of this educational stage. Furthermore, it is focused on inclusion of foreign language teaching into the framework educational programme and on motivation in teaching from the viewpoint both a pupil and a teacher. In the framework of this topic - games in teaching- it occupies itself with a game classification, their importance and possible risks connected with their use. The research part involves a research construction, the aim of which was to find out the information how the teachers feel about the use of games in teaching and what are their opinions on the efficiency of this approach through a questionnaire for teachers of a primary school. The practical part involves a methodological set of educational games for teaching German language at primary school. Hopefully, this diploma thesis might become an inspiration for teachers working in the field of early German language teaching. It can provide a complex view of the importance and efficiency of educational games and offer methodological tips and instructions for their practical usage. Thanks to this thesis, the teachers might be able to strengthen the pupils´ motivation for learning languages through educational activities and games.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP nejnovejsi .pdfPlný text práce2,77 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pribylova obhajoba DP.pdfPrůběh obhajoby práce1,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pribylova DP op.pdfPosudek oponenta práce3,31 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pribylova DP vp.pdfPosudek vedoucího práce3,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56785

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.