Název: | Přístup k žákům s dyslexií na 1. stupni základní školy |
Další názvy: | Access to students with dyslexia in the first grade of elementary school |
Autoři: | Seidertová, Michaela |
Vedoucí práce/školitel: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56975 |
Klíčová slova: | specifické poruchy učení;dyslexie;diagnostika dyslexie;reedukace dyslexie;postavení žáka s dyslexií v třídním kolektivu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | specific learning disabilities;dyslexia;diagnosis of dyslexia;re-education of dyslexia;position of a student with dyslexia in the class group |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zaměřuje na přístup k žákům s dyslexií na prvním stupni základní školy. Práce se dělí na dvě části. Teoretická část práce je zaměřená krátce na problematiku specifických poruch učení obecně. Dále je podrobněji zaměřena na dyslexii. Vymezení pojmu, diagnostika, reedukace, pohled na dyslexii z hlediska historického a postavení žáka s dyslexií v třídním kolektivu. V praktické části je obsažen výzkum, který byl zrealizován pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy z prvního stupně základní školy. Cílem bylo zjištění, jakým způsobem učitelé pracují s žáky s dyslexií, jak spolupracují s pedagogicko-psychologickou poradnou a s rodiči těchto žáků. Dále postavení žáka s dyslexií v třídním kolektivu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis focuses on the approach to pupils with dyslexia in the first grade of primary school. The work is divided into two parts. The theoretical part of the work is focused briefly on the issue of specific learning disorders in general. It is also focused on dyslexia in more detail. Definition of the term, diagnosis, re-education, view of dyslexia from a historical point of view and the position of the student with dyslexia in the class group. The practical part contains research that was carried out using a semi-structured interview with teachers from the first grade of elementary school. The aim was to find out how teachers work with pupils with dyslexia, how they cooperate with the pedagogical-psychological consultancy and with the parents of these pupils. Furthermore, the position of the student with dyslexia in the class group. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Michaela Seidertova.pdf | Plný text práce | 1,05 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Seidertova_posudek oponenta DP.pdf | Posudek oponenta práce | 411,29 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Seidertova-posudek vedouci DP.pdf | Posudek vedoucího práce | 440,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Seidertova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 370,01 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56975
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.