Název: Přístup k žákům s dyslexií na 1. stupni základní školy
Další názvy: Access to students with dyslexia in the first grade of elementary school
Autoři: Seidertová, Michaela
Vedoucí práce/školitel: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Oponent: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56975
Klíčová slova: specifické poruchy učení;dyslexie;diagnostika dyslexie;reedukace dyslexie;postavení žáka s dyslexií v třídním kolektivu
Klíčová slova v dalším jazyce: specific learning disabilities;dyslexia;diagnosis of dyslexia;re-education of dyslexia;position of a student with dyslexia in the class group
Abstrakt: Tato diplomová práce se zaměřuje na přístup k žákům s dyslexií na prvním stupni základní školy. Práce se dělí na dvě části. Teoretická část práce je zaměřená krátce na problematiku specifických poruch učení obecně. Dále je podrobněji zaměřena na dyslexii. Vymezení pojmu, diagnostika, reedukace, pohled na dyslexii z hlediska historického a postavení žáka s dyslexií v třídním kolektivu. V praktické části je obsažen výzkum, který byl zrealizován pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy z prvního stupně základní školy. Cílem bylo zjištění, jakým způsobem učitelé pracují s žáky s dyslexií, jak spolupracují s pedagogicko-psychologickou poradnou a s rodiči těchto žáků. Dále postavení žáka s dyslexií v třídním kolektivu.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis focuses on the approach to pupils with dyslexia in the first grade of primary school. The work is divided into two parts. The theoretical part of the work is focused briefly on the issue of specific learning disorders in general. It is also focused on dyslexia in more detail. Definition of the term, diagnosis, re-education, view of dyslexia from a historical point of view and the position of the student with dyslexia in the class group. The practical part contains research that was carried out using a semi-structured interview with teachers from the first grade of elementary school. The aim was to find out how teachers work with pupils with dyslexia, how they cooperate with the pedagogical-psychological consultancy and with the parents of these pupils. Furthermore, the position of the student with dyslexia in the class group.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Michaela Seidertova.pdfPlný text práce1,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Seidertova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce411,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Seidertova-posudek vedouci DP.pdfPosudek vedoucího práce440,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Seidertova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce370,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56975

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.